מאות אנשים מפגינים הערב (ראשון) אל מול ביתו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, בראש העין נגד מה שמסתמן ההסכם שיתגבש בין הליכוד לכחול לבן. מפגינה אחת אף נעצרה לחקירה, בחשד לתקיפת שוטרים.

בעקבות כך, מהמשטרה נמסר כי "בשעה זו מתקיימת מחאה לא מתואמת בסמוך לביתו של שר הביטחון בראש העין. עשרות מהמוחים פרצו את גידור המתחם שהוקצה למחאה, לא שעו להוראות השוטרים ונעו לכיוון בית השר, בניגוד לפסיקת בג"צ ולהוראות משטרת ישראל. כוח משטרה הדף את המפגינים בחזרה למתחם המאושר, ונאלץ לעצור מפגינה בחשד לתקיפת שוטרים. משטרת ישראל מכבדת את זכות המחאה, אך לא תאפשר את הפרת הסדר".

כפי שפורסם מוקדם יותר, במערכת הפוליטית מעריכים כי מתגבשת נוסחה שתאפשר לאשר תקציב לשנת 2020, להתנהל על בסיס תקציב זה גם בתחילת שנת 2021 ואז להעביר את תקציב 2021 החדש. עוד נמסר כי בשעות האחרונות מסוכמים הפרטים המשמעותיים. יחד עם זאת, לפי שעה לא מסתמנים בטחונות דרמטיים לגנץ שיבטיחו לו שתקציב 2021 אכן יאושר ובכך יאבד נתניהו את ההזדמנות האחרונה שלו לצאת לבחירות.

המפגינים מול ביתו של גנץ פרצו את גדרות המשטרה (צילום: קומי ישראל)

בתוך כך גובר המתח הפנימי בתוך כחול לבן. גורמים בסיעה אומרים כי "אבי ניסנקורן טיפס על עץ גבוה והוא בעצם תוקע את המו"מ". אותם גורמים העריכו עם זאת כי גם אם ניסנקורן יתמיד בהתנגדותו לדרישות הליכוד להביא את מועמדות היועמ"ש לאישור ועדת המינויים לא צפוי פילוג בסיעה. גנץ שיגר הבוקר הודעה לחברי כחול לבן, ובה הוא "מבקש מכולם לשמור על איפוק וזהירות, ולא לייצר רעש נוסף בתוך השיח הציבורי".

גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי וניסנקורן הוציאו הודעה משותפת, בה נכתב כי "השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן. מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן. לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית. כל דיווח או ספין שמומצא על ידי בעלי אינטרסים, הוא על דעת המדווח בלבד. די לשקרים".

ההפגנה מחוץ לביתו של גנץ (צילום: בן כהן, הספירה לאחור)
ההפגנה מחוץ לביתו של גנץ (צילום: בן כהן, הספירה לאחור)

מי שהתייחס למעמדו של ניסנקורן הוא מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, נתן אשל, שכתב בקבוצת וואטסאפ פנימית כי "ניסנקורן כבר מבין שהוא קוץ בישבן גם לגנץ. חוק הכלים השלובים פועל, יותר ניסנקורן פחות רוטציה. לא אתפלא אם ניסנקורן יחליט להתפטר בעצמו".

עם זאת, מסתמן כי פיזור הכנסת לא יעלה מחר לדיון, כאשר במקומו יאושר בימים שני ושלישי עד חצות יאושר חוק להארכה בשבועיים של האפשרות להעביר תקציב. החוק יאריך את חיי הכנסת לשבועיים נוספים, כאשר בפרק הזמן הזה יימשכו השיחות, ויעבור תקציב 2020. לקראת הדיונים המכריעים, כלל חברי סיעת הליכוד קיבלו הודעה בה נכתב: "בוקר טוב, נדרשת נוכחות מלאה בימי שני ושלישי, לא יאושרו קיזוזים או היעדרויות. אנא היערכו לכך, סדר יום יישלח בהמשך".