היחסים הפנימיים בתוך כחול לבן הגיעו אל סף פיצוץ, על רקע המגעים עם הליכוד והדיווחים על כך שיו"ר המפלגה בני גנץ, הסכים לפגיעה במעמדו של שר המשפטים אבי ניסנקורן לטובת הבטחת קיום הרוטציה על ראשות הממשלה. במקרה שלא תהיה הסכמה עם הליכוד וגנץ ימשיך במאמציו להגיע אל הרוטציה, דובר אפילו על אפשרות לפיצול במפלגה: פרישה של ניסנקורן יחד עם קבוצה של ח"כים.

מקורבים לניסנקורן הגדירו את דרישות הליכוד "מסוכנות ומטורפות", בעוד שמקורבים לגנץ האשימו את ניסנקורן בכך שעתידו במשרד המשפטים חשוב לו יותר מעתיד המפלגה. בכיר במפלגה אמר אתמול ל"מעריב": "אבי ניסנקורן טיפס על עץ גבוה מדי, והוא גורר איתו את כל המפלגה לתהום. הדרישה של הליכוד שבחירת יועץ משפטי לממשלה לא תהיה בלעדית בידיו של ניסנקורן היא סבירה, ובגלל זה לא צריך ללכת לבחירות. אנחנו צריכים לעמוד בהסכם בנוגע לוועדת ההסכמות למינוי בכירים, מה שלא קרה".

ההפגנה מחוץ לביתו של גנץ



מנגד, הטיחו בסיעה ביקורת כלפי גנץ, על כך שממדר את חברי הכנסת מהמגעים עם הליכוד. "המשא ומתן הוא בעיקר בראש של גנץ, ואנחנו לומדים על ההתרחשויות מהתקשורת", אמר גורם בסיעה, שזעם על כך שתחילה גנץ הכחיש את עצם קיומו של משא ומתן.
בקבוצת וואטסאפ פנימית של כחול לבן, מתחה ח"כ תהלה פרידמן ביקורת על כך שגנץ משתמש בשירותי הייעוץ של השר לשעבר חיים רמון, וכתבה: "חייבת לומר שכאב לי לגלות שאדם שהורשע בעבירת מין מייצג אותי ואותנו במו"מ".

גנץ ניסה להרגיע את הרוחות ושלח הודעה בוואסטאפ שבה כתב: "מבקש להישאר בעמדותינו המאופקות. אני פועל למען כחול לבן ולמען האינטרסים החשובים שלשמם אנחנו כאן. מבקש מכולכם לנהוג בזהירות הראויה ולא לייצר רעש נוסף בתוך השיח הציבורי. כל אמירה חסרת אחריות פוגעת בחוסן שלנו".

אלא שהדיווחים על הוויתורים שגנץ הסכים להם לכאורה, מול הליכוד, רק ליבו את הסערה. בשלב זה פרסמו גנץ, אשכנזי וניסנקורן הודעה משותפת: "השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן. מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן. לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת, תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית. כל דיווח או ספין שמומצא על ידי בעלי אינטרסים הוא על דעת המדווח בלבד. די לשקרים".