יו''ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער אמר היום (שני) כי "לא ניתן לאשר תקציב בתוך שבוע. זה ביזוי של כנסת ישראל". סער, אשר הכריז כי יתמודד בבחירות הבאות ברשימה אחת עם חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון, סירב להשיב על השמועה כי נפגש עם יו''ר כחול לבן בני גנץ אך אמר "אני מקים תנועה חדשה, לא עומד על הפרק איחוד עם מפלגה אחרת".

סער התייחס לפשרה המתגבשת בין הליכוד וכחול לבן טען כי ככל שידחו את הבחירות, תבוסת יריביו תהיה גדולה יותר. "יותר משבעה חודשים הממשלה לא הביאה תקציב לאישור הממשלה והכנסת. עכשיו הם רוצים לאשר תקציב תוך שבוע, זה ביזיון", תקף סער.

גדעון סער ויפעת שאשא ביטון במסר משותף לאחר הודעת ההצטרפות

"להעביר תקציב בלי חוק הסדרים צמוד זה נטו היאחזות בכיסא של גנץ ובנימין נתניהו, מדובר במהלך ציני וחסר מעצורים. אותה פשרה הזויה שאנו שומעים עליה בעיקר מעידה שהם מפחדים ממי שמציע תקווה חדשה לעם ישראל. הם רוצים לשמר את הממשלה הלא מתפקדת הזאת עבור עצמם והם מנסים לסכל בכל דרך תקווה חדשה לישראל", המשיך הח''כ לשעבר מהליכוד. לדבריו, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי "הפכו לפארסה את חוקי היסוד, את ההסכמים ביניהם וכעת גם את חוקי המדינה".

סער המשיך והסביר כיצד תראה רשימת תקווה חדשה בבחירות הקרובות: "אנו נציג רשימה מצויינת ומגוונת גם של כוחות מהמערכת הפוליטית וגם של אנשים נהדרים שנביא מבחוץ. בשבוע שעבר הצטרפה ד''ר יפעת שאשא ביטון ואני מודיע שיצטרפו אלינו כוחות מעולים".

מוקדם יותר צייץ סער בחשבון הטוויטר הפרטי שלו כי "לא הייתה בישראל ממשלה שביזתה את הכנסת, זלזלה באזרחיה ופגעה במרקם החיים הדמוקרטיים והממלכתיים כמו הממשלה הזו. אזרחי ישראל ראויים לממשלה שטובת המדינה וטובת אזרחיה לנגד עיניה".

בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)

סער התייחס גם לטיפול הממשלה במשבר הקורונה ואמר כי "מדובר בטיפול כושל. הממשלה לא מצליחה לקבל החלטות ובזבזה את הישגי הסגר השני. עכשיו היא דוחפת לסגר שלישי בלי לבחון בכלל אלטרנטיבות אסטרטגיות. אני כבר חודשיים מציג תכנית לבדיקות ארציות שיכולה לבודד את החולים הא-סימפטומטיים. אבל שוב הם בוחרים בדבר הכי קל, גזרות על הציבור".

יו''ר המפלגה החדשה קרא לציבור ללכת ולהתחסן, אך הזהיר כי הקורונה תישאר איתנו עוד לפחות שישה חודשים, שבמהלכם "יש לצמצם את הנזקים הכלכליים לאזרחי המדינה ולמשק כולו. לממשלה יש אפס יצירתיות, לא נוקטים בשום מהלך אסטרטגי, חוזרים שוב ושוב לאותו הדבר, סגר שפוגע בהרבה מאוד אזרחים ובכלכלה".