על רקע הדרמה הפוליטית של היממה האחרונה, במסגרתה הכנסת צפויה להתפזר הלילה (שלישי) בחצות במה שיבשר את תחילתה של מערכת הבחירות הרביעית בתוך שנתיים, בחדשות 13 דווח כי ראשי מפלגת כחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי, שוקלים לפרוש מהחיים הפוליטיים.

נתניהו נגד גנץ במליאת הכנסת בדיון על הצעת החוק לדחיית אישור התקציב. צילום: ערוץ כנסת

הפרשן הפוליטי רביב דרוקר דיווח כי השניים מצויים בתחושה קשה לאור מאורעות הימים האחרונים וניסיונות הפשרה מול הליכוד שלא צלחו. מלשכתו של אשכנזי נמסר בתגובה לדיווח: "אשכנזי נמצא בכחול לבן".

כזכור, מליאת הכנסת הצביעה הלילה נגד הצעת החוק שנועדה להאריך את מועד הדיונים על התקציב, ומשמעות ההצבעה היא שהכנסת תתפזר הלילה בחצות, והבחירות לכנסת ה-24 ייערכו ב-23 במרץ 2021. 49 ח"כים הצביעו נגד ההצעה מול 47 שהצביעו בעד.

הדיון נמשך מספר שעות, כאשר מציג החוק, ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), נאם זמן רב מעל דוכן המליאה, בטרם המעבר להצבעה. ראש הממשלה נתניהו הגיע למשכן הכנסת, כשמנגד חברי הכנסת של כחול לבן לא נכחו בהצבעה, למעט חברי הכנסת זמיר, חיימוביץ' ושפע שהצביעו נגד. גם ח"כ מיכל שיר מהליכוד, הנחשבת מקורבת לגדעון סער, הצביעה נגד. כמה מחברי הליכוד צעקו עליה כי היא "גנבת מנדטים".

כמו כן, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, שכבר הכריזה על הצטרפותה לסער, לא הגיעה למשכן, וכמוה גם ח"כ שרן השכל. חברי מפלגת רע"מ מהרשימה המשותפת נעדרו אף הם מההצבעה.