לאחר פיזור הכנסת, ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM אודות ההיערכות של מפלגתו למערכת הבחירות.

הפוסט שפירסם ח"כ אביגדור ליברמן

בחיים לא הייתה כזו צפיפות על הבלטה שלכם.
"אנחנו יודעים שאם אתה עומד על עקרונות שלך, צפיפות לא מזיקה לך אלא רק עוזרת. צריך להסתכל על כל המערכת הזאת כמערכת מטורפת, לא היינו צריכים להיות בסרט הזה. אנחנו צריכים להסתכל מדוע זה קרה ויש פה תשובות, אי אפשר להאשים את ליברמן אבל כן אפשר להיזכר מה אמרנו במשך שנה שלמה".

מה אתם רוצים?
"הסיבה היחידה לכל הטרלול הזה זה משפטו של נתניהו ורצונו האישי, ולכן נתניהו לא רצה מלכתחילה להעביר תקציב".

הוא הצביע נגד בחירות.
"מי רוצה למנוע בחירות? נתניהו? לא. הוא חשב שהוא יצליח לדחות בעוד כמה שבועות. המאזינים שלכם שואלים למה אנחנו הולכים לבחירות בלי תקציב?".

כי היו עריקים בכחול לבן ומיכל שיר מהליכוד שהייתה בחניון של הכנסת, התחבאה. על מי תמליצו לראשות הממשלה?
"אתה קופץ להמלצות לפני שהגענו. אני רוצה שתהיה ממשלה שתתפקד, ליברמן גם אמר את זה מספר פעמים: כדי שהממשלה תתפקד צריכה ממשלה לא של נתניהו משיקולים אישיים עם החרדים, עם כל הכבוד לברית, אני לא חושב שיזיק להם לשבת קדנציה אחת באופוזיציה. ראינו בקורונה התנהלות מגזרית על פי אינטרסים צרים של פוליטיקאים מסוימים. אני רואה שלשום נושא לא נמצא פתרון. כל נושא בדיקות הקורונה בנתב"ג דיברו שממשלת ישראל תביא מעבדות, תשעה חודשים רק בנו את המעבדות והיום אנשים לא רק שמפחדים לצאת לחו"ל כי הם מבינים שיכניסו אותם לבידוד אלא גם לא מכניסים תיירות הענף הזה מת, וזו רק דוגמה קטנה".

איזה הישג הביא ליברמן ב-30 שנה שהוא בפוליטיקה?
"זה שאתה שואל את השאלה מראה שאתה לא מבין כלום, או עושה את עצמך לא מבין כלום".

לא מבין כלום.
"אתה יכול לראות את ההישגים במשרדים בממשלה".

מה לבדוק, תביא אחד.
"אתה עיתונאי, לא אני. אבל בתור שר הביטחון בשנתיים וחצי תראו כמה מחבלים חוסלו, איך גברה התדירות של התקיפות בסוריה".

תתקדם.
"ליברמן הניח תוכנית למיגור שלטון החמאס בעזה, רה"מ לא נתן לקדם – ליברמן קם ועזב. זה נשמע הזוי ששרים קמים ועוזבים, הוא קם ועזב".

המפה הפוליטית החדשה, יש סיכוי לאיחוד בימין, ריצה משותפת של ליברמן וסער?
"אני לא רואה שום סיכוי לאיחודים לפני הבחירות. אני חושב שישראל ביתנו צריכה להיות חזקה, יש לנו אג'נדה ברורה, ואחרי הבחירות אני מאמין שנוכל להרכיב קואליציה ללא נתניהו והחרדים, אני מקווה שתקום קואליציה כזאת שתתפקד לטובת האזרחים".