בעקבות הודעתה של ח"כ שרן השכל הבוקר (רביעי) כי בכוונתה להתפטר מהכנסת, לפרוש מהליכוד ולהצטרף למפלגת "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער, מי שאמור להיכנס לכנסת במקומה הוא הבא בתור ברשימת הליכוד, השר לשעבר איוב קרא.

ההצהרה של איוב קרא מחוץ ללהב 433. צילום: אבשלום ששוני

עם זאת, לא בטוח כלל כי הדבר יקרה. סער אמר ל"מעריב" כי הוא "יקיים התייעצויות" האם להכנס לכנסת, שכן לצורך זה הוא יצטרך לוותר על מעמדו כיועץ לאחד מהנסיכים באמירויות.

קרא שימש קרוב ל-20 שנה, כמעט ברציפות, כחבר כנסת מטעם הליכוד, ובשנים 2017-2019 כיהן כשר התקשורת. מאז שלא נבחר לכנסת ה-21 הוא התבלט במספר אמירות תקשורתיות שנויות במחלוקת.

בין היתר, בפברואר האחרון, עם התפרצות הקורונה בישראל, בישר קרא כי הוא מייבא לישראל מכשיר מיוחד אותו קיבל ממדען רוסי ששמו יבגני, ומרפא מקורונה. בהמשך בישר כי הוא "מייבא מרוסיה מים שמחסנים נגד קורונה".

איוב קרא הגיב לדברים: "חברות וחברים יקרים, עד מחרתיים אחליט אם להיכנס לכנסת או לא להיכנס בעקבות עיסוקיי עם מדינות המפרץ והשלום הכלכלי שכל כך  קרוב לליבי. אני מבקש להודות לכל עשרות אלפי התומכים שמאתמול מציפים אותי בתמיכה ובאהבה כדי לראות אותי חזרה בבית המחוקקים. אוהב אתכם וגאה בכם".