בכחול לבן, שהסקרים מנבאים לה תוצאה חד ספרתית על גבול אחוז החסימה בבחירות הקרובות, עדיין מלקקים את הפצעים מאירועי הימים האחרונים ומהמחלוקת הפנימית שמאיימת לקרוע את המפלגה. איש במפלגה, שעדיין לא החלה בהכנות לבחירות חדשות, אינו יודע לומר בוודאות מה יהיו פניה של כחול לבן בבחירות הקרובות, האם היו"ר בני גנץ ימשיך להוביל אותה, למרות הצהרותיו, והאם גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן ימשיכו גם הם בשורותיה. 

לגבי ניסנקורן היו בעת האחרונה דיווחים כי הוא עשוי למצוא עצמו במסגרת פוליטית חדשה ואילו לגבי אשכנזי דווח כי הוא עשוי לפרוש מהחיים הפוליטיים, דיווח שלא אושר על ידו. הבוקר (רביעי) דווח כי ספק רב אם בכירי המפלגה בכלל יתמודדו במערכת הבחירות הקרובה. 

יריב לוין נועל את הכנסת ה-23 (צילום: ערוץ כנסת)

מפלגת העבודה, שתכננה לאחד כוחות עם כחול לבן, החלה בהתארגנות לריצה עצמאית. במרצ מובילה יו"ר הסיעה ח"כ תמר זנדברג קו לפיו על מפלגת השמאל להפוך למפלגה יהודית-ערבית. "אנו צריכים להציע דרך חדשה. הלקח המרכזי הוא שכל עוד לא נציג פוליטיקה יהודית ערבית שמבוססת על אזרחות שוויונית אז אנו נפסיד. אין לנו ברירה. הערך המוסף שיש לשמאל להציע זה להציג שותפות יהודית ערבית שלא מפחדת מקולות ההסתה". ח"כ יאיר גולן מתנגד לרעיון והוויכוח רק בראשיתו.

בינתיים מצפים להודעה של ראש עירית תל-אביב, רון חולדאי, על הקמת מפלגה חדשה בראשותו. חולדאי ציפה לראות שהכנסת מתפזרת לפני שייצא בהודעה. לאחרונה הוא החל בקמפיין גיוס תרומות שבו הוצג כ"מועמד לראשות הממשלה". עוד ממתינים במערכת הפוליטית להחלטה של הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, האיש המחוזר ביותר בידי המפלגות, האם יכנס לזירה והיכן.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)


כזכור שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון מיהר להכריז כי תל"ם בראשותו תתמודד באופן עצמאי בבחירות כשאייזנקוט צפוי להיות מספר 2 שלו. הרמטכ"ל לשעבר הכחיש את הטענות. 

שאלה נוספת שתוכרע בשבועות או בחודשים הקרובים נוגעת לעתידה של הרשימה המשותפת. מחלוקת משמעותית התעוררה במפלגה לאור העמדות העצמאיות שמגלה יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, שהפתיע כאשר אמר כי הוא אינו פוסל שותפות עם בנימין נתניהו.