יו"ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה עמיר פרץ הודיע היום (רביעי) בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא יפנה את מקומו בראש מפלגת העבודה, ולא יתמודד על כהונה נוספת בבחירות הקרובות. חיים רמון, לשעבר המשנה לראש הממשלה ושר המשפטים, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד בתוכניתם ב-103FM והביע את דעתו על הכרזתו של פרץ. בהמשך, קרא לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לחזור לחיים הפוליטיים, לא לפני שאמר כי הוא "הכי מושחת בקרב הפוליטיקאים".

השר עמיר פרץ בוועידת ישראל לביטחון המזון של מעריב

כספית: שלום חיים רמון, חשבנו מי יכול לדבר על מפלגת העבודה, הליכתו של פרץ, בואו של ברק ונפל לי האסימון. גם כאן רמון הוא הפרשן האולטימטיבי.
"בטח קראת את כל הדברים עליהם בספר".

כספית: הנה, קידמנו את הספר שלך.
"אני רוצה מילה, אריה אלדד מופיע בספר ואני מבקר אותו קשות על כך שהוא מבקר את נתניהו כי נתניהו עשה למען ארץ ישראל השלמה יותר מכל מנהיג אחר וכל זה במחיר מדיני נמוך, לכן הוא עושה לו עוול להשקפותיו". 

כספית: למה לא תתמודד?
"על מה בדיוק להתמודד? זה בר מינן כבר שנים, אני טוען שמפלגת העבודה כבר 15-10 שנה איבדה את מעמדה כאלטרנטיבה והפכה למפלגת נישה".

חיים רמון (צילום: אריאל בשור)
חיים רמון (צילום: אריאל בשור)

פרופ' אלדד: חזית את מותה.
"הצעתי לה אז אלטרנטיבה, אני התחננתי ואמרתי יש לכם אלטרנטיבה אחרת אתם מתים, אבל גירשו אותי מהמפלגה".

כספית: תראה איזה שרלטן אתה, עזבת את המפלגה לשרון.
"לא, לא. רצתי להסתדרות ואז גירשו אותי מהמפלגה ומאז זה הלך והתפתח. חזרתי אליה אבל זה לא היה זה, ואז הודעתי שצריך להקים את מפלגת קדימה שעמד בראשה שרון ואני שמח שזה מה שקרה".

פרופ' אלדד: הרצוג היה עם מספר דו ספרתי, ההתרסקות קרתה בשנים האחרונות.
"זה היה מספר דו ספרתי שלא היה לו שום משמעות כי הוא שתה את המנדטים של כל הגוש, משהו כמו כחול לבן שהאמינו שיכול להחליף את ביבי. חשבתי שזו הזיה, אמרתי את זה בזמן אמת והדבר הכי מהותי, מה הייתה מפלגתה עבודה? הדבר המרכזי שליווה אותה ויכול להיות שזה לא רלוונטי היה עימות מדיני עם הליכוד. מפלגת העבודה בעשור האחרון חדלה מלעסוק בנושאים האלה, כל מה שהיא רצתה זה להצטרף לנתניהו ובשביל להיות חלק מממשלת נתניהו לא צריך אלטרנטיבה".

כספית: אני מבקש ממך - תקרא לאהוד ברק לחזור הביתה.
"תתפלא, חשבתי על זה הרבה ואני קורא לו לחזור לא למפלגת העבודה, כי אני לא רוצה להכשיל אותו אלא שיקים מפלגה. הוא ייסד את תנועת הדגלים השחורים וחבריו מימנו לפחות בהתחלה את התנועה. שיקים תנועה שנראית המונית, לפי הסיקור שלה זה וודאי 30 מנדטים, ושיתמודד בראשה ואז נראה מה כוחו באמת וכמה הוא יכול להביא. אני פונה בפניה נרגשת אליו מכיוון שהוא היה בין האחראים לפירוקה של מפלגת העבודה כאשר נפרד ממנה ב-2011 והיה משרתו של ביבי במשך שנים. אני מציע שהוא יקים וזה יהיה דבר טוב. שאדם מושחת כמוהו יעמוד בראש תנועה".

כספית: אתה רוצה להתנצל מחר?
"אני בכל מקום אומר שהוא מושחת, הכי מושחת בפוליטיקאים. בספר יש ציטוט שלך מה אתה אומר עליו בעניין של שחיתות".

כספית: למה לסבך אותי כל הזמן?
"אתה העוגן של הספר שלי".

כספית: הוא לופת אותי באחיזת מוות.
"אני מחבק אותך, אהבת חינם".

כספית: את מי היית מביא כדי להציל את המצב של מפלגת העבודה?
"אי אפשר להציל בר מינן, אפשר להציל מישהו שאולי בקומה, אבל הם לא בקומה. הם כבר מתו, לא קיימים, אין שם כלום, מה הם יגידו? לא צריך להציל את מפלגת העבודה, יש לה הרבה מאוד זכויות והרבה מאוד אנשים שהיו להם זכויות והגיעו לפרקם והלכו לעולמם. אותו דבר פה, לא צריך לעשות הנשמה מלאכותית. צריך להבין עם כל הנוסטלגיה שהיא הלכה לעולמה וצריך להקים משהו אחר יותר חכם ויותר נכון, שיהיה לו צביון אידיאולוגי שיעמיד מול הימין האידיאולוגי של אריה אלדד אלטרנטיבה אידיאולוגית".

תודה.
"אני מבקש להתראיין אצלכם בהקדם האפשרי, אבל רק אריה אלדד יראיין".