יו''ר מפלגת ימינה נפתלי בנט צפוי להודיע הערב (רביעי) כי בבחירות הקרובות הוא ירוץ במטרה להפוך את ימינה למפלגת השלטון ואותו, לראש ממשלת ישראל. כזכור, בנט כיהן בעבר, תחת בנימין נתניהו, כשר הביטחון ושר החינוך. 

בפתח דבריו אמר בנט כי "אני נשבעתי לעצמי שכאשר העם שלי ייקלע שוב למשבר, הפעם אהיה בעמדה בה אוכל להשפיע. השנה, נקלענו למשבר מטלטל, כל הדברים שאנחנו לוקחים כמובנים מאליהם. כשר הביטחון עשיתי כל שבידי כדי לשמור על הבריאות שלכם".

בנט המשיך ואמר: "האזרחים משלמים את כישלון הסגרים ומדיניות הממשלה. הסגר הוא פתרונם של החלשים. אני שואל את ראש הממשלה והממשלה, במשבר של פעם במאה שנה לא יכולתם לשים את האינטרסים בצד ולעבוד עבור עם ישראל". "ראיתי אנשים שכואבים בגלל שפתאום גילו כי אין הנהגה, אין עם מי לדבר למעלה".

"נתניהו הוא עטור זכויות, אך ברגע האמת כשהיינו צריכים אותו יותר מכל הוא פשוט לא היה. עלינו להודות לו על שנים של עשייה וצריך להתקדם הלאה. זה לא הזמן לעוד מפלגות שיגידו מי לא, במקום שיגידו מה כן ולאן צריך ללכת. ישראל חייבת מנהיגות חדשה. לכן אני עודמ כאן הערב ומודיע שאני מתמודד לתפקיד ראש ממשלת ישראל כדי להביא את השינוי. כדי להביא מנהיגות שרואה את האזרחים שלה ולא את עצמה".

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

"הממשלה שנקים תהיה משימתית, היא תתמקד בלהשתלט על הקורונה, לשקם את הפרנסה ולאחד את העם. אזמין לממשלה את כל המפלגות שבעד מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, שמוכנות להניח לרגע בצד את המחלוקות", אמר בנט והוסיף כי בניגוד לחבריו בכנסת, הוא אינו פוליטיקאי מלידה, אך בשמונה השנים האחרונות "דאגתי למחייה שלכם, לעתיד ילדיכם ולבטחונכם".

במפלגת הליכוד הגיבו לדבריו של נפתלי בנט מהערב ומסרו: "בשעה שבנט נותן נאום מבולבל וטרחני בטלוויזיה, ראש הממשלה נתניהו מוביל את קבינט הקורונה למבצע החיסונים המהיר בעולם וסגרים נחושים, שיביאו את ישראל לצאת ראשונה בעולם מהקורונה. כל ההצעות של בנט נכשלו בעולם כולל באירופה שקרסה לסגרים עם אינספור מתים יותר מישראל. רק הניהול של ראש הממשלה נתניהו הביא את ישראל למקום הראשון בעולם בחיסונים, פעל בנחישות ובמהירות לעצירת המוטציה והציב אותנו באחד המקומות הטובים בעולם בתחלואה ובתמותה".

בנט זכה בתקופה האחרונה להצלחה רבה בסקרי המנדטים, אך זו הצטמצמה מאז הכרזתו של גדעון סער על פרישה ממפלגת הליכוד והקמת מפלגת "תקווה חדשה". בסקר המנדטים האחרון, שפורסם הבוקר ב-103FM, זכתה מפלגת ימינה ל-14 מנדטים בלבד, מה שהותיר אותה במקום הרביעי, אחרי הליכוד, תקווה חדשה ויש עתיד.

כזכור, בכל שלושת סבבי הבחירות האחרונים, לא הצליחה מפלגתו של בנט לגרוף מספר מנדטים דו-ספרתי, כפי שצופים לה הסקרים העדכניים. בסבב בחירות הראשון מפלגתו אף לא עברה את אחוז החסימה ונשארה מחוץ לכנסת, מה שהוביל את ראש הממשלה נתניהו לפטר את בנט מתפקידו כשר הביטחון, ואת שותפתו איילת שקד מתפקיד שרת המשפטים.