יממה לאחר שיו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, הודיע כי יפנה את מקומו בבחירות הקרובות, שוחחה הבוקר (חמישי) ח"כ מרב מיכאלי, שהתנגדה לכניסת המפלגה לממשלת נתניהו, עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM.

השר עמיר פרץ בוועידת ישראל לביטחון המזון של מעריב

מפלגת העבודה, יש דופק?
"כולם מגלים מחדש את מפלגת העבודה, זו שאני מתעקשת עליה חודשים ארוכים כשכולם מתעקשים לקבור אותה. זה מובן שאין למפלגת העבודה עתיד כשעומדים בראשה שמולי ופרץ, שבגדו בציבור הבוחרים והבוחרות".

הציבור לא מצביע.
"זה מובן מאליו שכשעומדים בראשה אנשים שבאמת מעלו באמון הבוחרים, הפנו עורף לכל התחייבויות שלהם, פועלים בניגוד מוחלט לאידיאולוגיה שציפו מהם והובטח לבוחרים, אז מובן מאליו שלא נותנים בהם אמון. אבל ברגע שתוחלף ההנהגה והיא תחזור להיות המפלגה שמייצגת את מגילת העצמאות, יש מיליון וחצי אישה ואיש שמחפשים את ההנהגה הזאת, אמינה, שעומדת במה שהיא מבטיחה".

כמה? מיליון וחצי?
"אזרחים ואזרחיות שאין להם למי להצביע? חד משמעית. אני מדברת על אנשים שאין להם למי להצביע, והאחריות של מפגתה עבודה היא לחזור להיות הגוף המרכזי במרכז-שמאל, שמבטיח לאנשים את הציונות".

תרוצי לראשות?
"אני רוצה שיהיו פריימריז שאני אוכל לעשות את זה".

אין מי שיצביע בפריימריז.
"קראתם את הודעת הפרישה של עמיר פרץ? הוא אומר 'אני אביא יורש מבחוץ', הוא לא אומר פריימריז". 

אולי חולדאי?
"יכול להיות, חודלאי, ניסנקורן, אדרבא שיתמודדו בפריימריז, יש עדיין 44,000 חברים. המפלגה צריכה לחזור ולייצג את מגילת העצמאות, מדינה לעם היהודי עם שוויון, חתירה לביטחון באמצעות הסכמים מדיניים".

למה לא מרצ? נראה בית קלאסי בעבורך.
"אני לא רואה מה לא קלאסי בבית שלי יש לי בית, את מפלגת העבודה".

שהתרסקה לחלוטין.
"אני מעוניינת להחזיר את המצביעות והמצביעים שנתנו לפני חמש שנים למפלגת העבודה יחד עם התנועה 24 מנדטים, לא כל כך מזמן".

אי אפשר להסביר את הכול בכך שעמדו בראש המפלגה אנשים שבגדו בעקרונות. זה שאלה יותר עמוקה, האם מפלגת עבודה לא סיימה את תפקידה ההיסטורי?
"לא קמה למפלגת העבודה אלטרנטיבה, אני מסכימה שההתדרדרות שלה לא מתחילה בבחירות האחרונות. יותר מדי מנהיגים במקום לשרת את הציבור שבחר בהם, הם הצטרפו לממשלות ימין, שירתו את הימין ואת האידיאולוגיה של הימין".

איך את מסבירה את זה? גם בוז'י בזמנו ניהל עם נתניהו משא ומתן. מה יש בתנועה הזאת שמסובבת את גבה למצביעיה פעם אחר פעם.
"מאז 93, כשבנימין נתניהו היה יו"ר הליכוד והתחיל את הקמפיין נגד רבין ואוסלו, הוא מהלך אימה על ציבור שלם. זו הסתה ואלימות שהגיעה לרצח ראש ממשלה שעמד בראש מפלגת העבודה, אי אפשר להפריז בחשיבות העניין הזה".

עד כמה את מודעת לכך שכל המנהיגים זחלו?
"אני הראשונה שמודה ואומרת שכדי לבנות מחדש את המחנה הפוליטי הזה, צריך לבנות מחדש עם אנשים שלא יעשו את זה. אני מדברת על בניה מחדש של מחנה פוליטי שמחזיר לעצמו את הביטחון העצמי שלו בצדקת הדרך".

לכי למרצ.
"יש לי משימה ודברים שאני מאמינה בהם ובשבילם אני נאבקת ונלחמת. מרצ מפלגה חשובה, אבל מפלגת העבודה חייבת לחזור ולמלא את התפקיד שלה בבנייה מחדש של מדינת ישראל".