לאחר פרישתו של השר זאב אלקין מהליכוד וחבירתו לגדעון סער, שוחחו הבוקר (חמישי) בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על המהלך, ונזכרו בהיסטוריה הארוכה של פורשים מהליכוד שיצאו נגד נתניהו.

בן: "הכנתי, כל הלילה לא ישנתי, כי אני אדם שעושה שיעורי בית כידוע לך, הכנתי לך רשימה של האנשים שעזבו את הליכוד או את נתניהו או את סביבתו או פתחו עליו ב-2,000 קמ"ש במרוצת הדורות:

דן מרידור, דוד מגן מקרית גת פרש עם דוד לוי והקים את גשר, דוד לוי, רוני מילוא, איציק מרדכי, זאב בנימין בגין, אביגדור ליברמן, עוזי לנדאו, דוד ראם היה ח"כ, מיכאל קליינר פרש עם בני בגין, מיכאל איתן, משה בוגי יעלון, שטרית מאיר, סילבן שלום, משה כחלון, גדעון סער, אריאל שרון שפיצל את הליכוד כי לא יכול היה לראות יותר את הפרצוף שלו ושל המורדים, לא הייתה לו סיבה אחרת, זאב אלקין, מיכל שיר, שרן השכל, צחי הנגבי. בכוכבית: דני נווה, אולמרט והירשזון, ריבלין, גלעד ארדן, רוחמה אברהם, רוני בר און. חלק עזבו בזמנו לקדימה וחלק אני יודע מה הם אומרים על האיש. 

המונולוג של בן כספית. צילום: 103FM

אני מצרף לזה רשימונת של בכירי מערכת הביטחון שחושבים שהוא סכנה למדינה: אהוד ברק, אמנון ליפקין שחק, בוגי יעלון, יש קצת כפילויות אני מודה, גבי אשכנזי, בני גנץ, גדי איזנקוט, דן חלוץ, שאול מופז.

בשב"כ: עמי איילון, כרמי גילון, יובל דיסקין, יעקב פרי. באמ"ן: עמוס ידלין. במוסד: עוזי ערד, תמיר פרדו, מאיר דגן, אפרים הלוי, שבתאי שביט, דני יתום. הרשימה לא כוללת שלושה עדי מדינה – ניר חפץ, ארי הרו ושלמה פילבר, הכי נאמנים והכי קרובים ועוד רבים שנפלטו.

לא כוללת חברים אישיים שנפלטו כי נתפסו מסדרים לו פגישה עם הבת שלו. פיקר אמר פעם 'כשאתה הולך לעבוד או מתקרב לשם, שים עליך חגורת נפץ ותקליט סרטון פרידה, כי זה ייגמר בפיצוץ'. שי בזק, יוסי לוי, דוברים שלו שיצאו מאוד פגועים, זה גם לא כולל. זה גם לא מלא כי עשיתי את זה רק מהזיכרון, אם אפתח ספרים היסטוריים זה בטח יוכפל. אני יודע כולם שמאלנים וכולם קרן חדשה".

ינון: "הצביעו לו מיליון ו-300 אלף איש בבחירות האחרונות. הוא רה"מ שהוביל את מדינת ישראל לארבעה הסכמי שלום בחודשיים האחרונים. אנחנו המדינה הראשונה בעולם שמחסנת נגד הקורונה, ובעזרת השם נהיה המדינה הראשונה שיוצאת מהמגפה הזאת, הכלכלה שלנו טובה יותר מכל ה-OECD, וכל זה הוא עושה, כפי שאלקין אומר, שהוא מתעסק 'רק בענייניו הפרטיים'. אם היה לו טיפה זמן לעסוק בענייני המדינה תחשוב כמה טוב היה יכול לקרות פה, אם כל זה קורה כשהוא עסוק רק בענייניו האישיים. הבאת לי רשימה שבבר מצווה לא היה נאום כמו שנשאת פה, ואני מנסה להבין איך מיליון ו-300 אלף איש בכל זאת, כל מערכת בחירות, רוצים אותו כרה"מ, כי מאמינים שליבו במקום הנכון וליבכם לא במקום הנכון".