יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM אודות פרישתו של השר זאב אלקין מהליכוד וחבירתו ל"תקווה חדשה" בראשות גדעון סער.

העימות בין בצלאל סמוטריץ למיקי זוהר בוועדת הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

אתה מרגיש שיש סחף?
"זה לא סחף, שרן השכל ומיכל שיר זה היה ידוע מראש וזאב אלקין כמובן מפתיע, אין בכלל שאלה".

אני נמצא חזק בקבוצות של הליכוד, יש שם שיח מאוד משמעותי שחלקו לטובת גדעון. אני לא יודע עוד מה זה אומר, אבל אני רוצה לשאול אותך שאלה רצינית. אמרת שבית לא עוזבים, אבל אני חושב ובטוח שאתה יודע שלא היה חכם להשאיר את גדעון סער מחוץ לממשלה?
"סער מחוץ לממשלה לא כי רצו לפגוע בו אישית, אלא משום שהתקבלה החלטה אסטרטגית שכל השרים שכיהנו בממשלה הקודמת יכהנו גם בממשלה הבאה, ולא רצו להביא את זה למצב שאנחנו מפטרים שר. אלה שעזבו את תפקידי השר הלכו לתפקידים אחרים, חלקם לשגרירות או לדברים אחרים. גם ניר ברקת ודיכטר לא קיבלו מינוי לשר. אני חושב שהסיפור בין גדעון לנתניהו אחר – גדעון לא יכול יותר לחכות. הוא שאף להיות רה"מ ולא יכול היה לחכות, ולכן עשה את המהלך. האם המהלך יוביל אותו לראשות הממשלה? חד משמעית לא.

"אני בטוח שאוטוטו אתם תראו עוד מפלגות שקמות, מפלגות אווירה נקרא להן, ותראו כיצד מנדטים רבים זולגים מכיוונו של סער לכיוונם, ואיך הליכוד מצליח להתעצם מחדש ולהחזיר חזרה תומכים רבים שתמכו בו, וגם להביא תומכים חדשים. כי בסוף כפי שאני מכיר את הציבור, ההצבעה היא לא בהכרח רק אמוציונלית. יש הרבה מאוד הצבעות שמגיעות מהשכל, מסתכלים בצורה אובייקטיבית מי עשה למען המדינה ומי יכול לתרום ולקדם את המדינה, ולאו דווקא כן ביבי או לא ביבי". 

אתה חושב שנתניהו עוסק בענייניו האישיים?
"זה כזה מצחיק אומרים שנתניהו דואג לענייניו האישיים, ואני אומר 'מתי יש לו זמן?'. הבן אדם מהבוקר עד הערב עובד למען אזרחי ישראל, מביא הישגים חסרי תקדים ברמה בינלאומית, מקדים את העולם בהבאת החיסונים, מתי יש לו זמן לדאוג לענייניו האישיים? אין לו! מה נגיד על אלו שערקו ממפלגת הליכוד בשם האופורטוניזם? אולי אלה דואגים לענייניהם האישיים?".

אמרת לפני זמן קצר שהחוק הצרפתי יכול להיות טוב?
"הוציאו את דבריי מהקשרם. אמרתי שנתניהו לא מעוניין בחוק צרפתי, הוא בטוח בחפותו והוא חושב שהוא יוכיח אותה, ואני מאמין שהוא יוכיח אותה, ואני ברמה האישית, ללא קשר לנתניהו, לא נכון להטריד רה"מ בכל מיני חקירות פליליות והאשמות שווא בזמן שהוא מנהל את המדינה".

זה לא האשמות שווא.
"בעיניי אלה האשמות שווא".

אם שלחו את אולמרט לכלא אי אפשר לפסול את המערכת כשהיא מאשימה את נתניהו.
"מעולם לא אמרו על יחסים בין תקשורת לפוליטיקאים כשוחד, וזה קרה בפעם הראשונה. כשאתם מאשימים אותנו בניסיון לפרק את מערכת המשפט... נו באמת, אנחנו כל כך רוצים לחזק את האמון של הציבור במערכת המשפט".

למה נתניהו לא עשה רפורמות 11 שנה?
"בשום שלב בשנים בהן נתניהו כיהן כרה"מ לא היה רוב של ימניים אמיתיים שמוכן ללכת לרפורמות האלה. לפיד עצר אותנו ואח"כ כחלון, כל פעם מישהו אחר עצר אותנו".

הוא התגאה שהוא מגן.
"הוא טעה, נתניהו לא פעל נכון מול מערכת המשפט. הוא היה צריך להיות קצת יותר אגרסיבי בעניין הזה, כי היום אנחנו רואים כיצד הגיבוי שנתנו למערכת התהפך עלינו. וכן, היינו צריכים לעשות את התיקונים ועדיין צריכים".

טובות של מיליון שקל?
"לא היה סביר בעיניי שיגבו מרה"מ כ-600 אלף שקל על לא עוול בכפו, בסוף את ההוצאות האלה הוציאו בשם התחזוקה השוטפת של הבית שלו כרה"מ. כשאני שמעתי שרה"מ עומד לשלם 600 אלף שקל על הוצאות שוטפות בגין החזקת ביתו הפרטי זה היה נשמע לי אבסורד לא בהקשר של נתניהו אלא כל ראש ממשלה באשר הוא. אם זה היה מישהו אחר לא הייתם תוקפים את זה, אבל אתם מחפשים בכל דרך להשחיר את רה"מ.

"יהיה פה צדק פואטי, כל המצביעים שהיום רצים אחוזי אמוק להצביע למפלגות שיכולות אולי להחליף שלטון, כך הם רואים את זה, ימצאו את עצמם בתום הבחירות בעזרת השם עם נתניהו הנהגת הממשלה לארבע שנים עם ממשלה ימנית שתעשה פה רפורמות ושינויים וכשזה יקרה אני חושב שרבים לא ידעו איך לעכל את הסיטואציה הפוליטית החדשה הזאת. אם הליכוד יהיה מספיק חזק ויחצה את רף ה-30 מנדטים יחד עם הסיעות החרדיות ויהיה לנו רוב נדרש להקים ממשלה".