פרשן חדשות 13, אבישי בן חיים, שוחח הבוקר (חמישי) עם סיון כהן ב-103FM, ומתח ביקורת על היחס החיובי שמעניקה התקשורת הישראלית לגדעון סער לעומת בנימין נתניהו.

גדעון סער ויפעת שאשא ביטון במסר משותף לאחר הודעת ההצטרפות

אלקין אמר שנתניהו לקח את מדינת ישראל כבת ערובה בגלל אינטרסים אישיים. 'הרסת את הליכוד, לקחת אותנו לבחירות הזויות בגלל מינוי פרקליט המדינה".
"כמה זה חמור, כמה זו הסתה חמורה להגיד על ראש ממשלת ישראל שהוא עובד מאינטרס אישי? אנחנו רואים את זה גם בהסתה בפרשת הצוללות, ניסיונות להאשים את נתניהו בדברים נוראים ואיומים, כאילו הוא לא פטריוט".

הוא ממציא?
"אני לא רוצה להגיד את זה, הרגשתי שהוא מנהל שיח של שנאה והסתה. זה הנוהל, ככה זה עובד עכשיו". 

אתם בקשר? אתה וראש הממשלה?
"דיברתי איתו שלוש פעמים בחיים שלי, אני חושב, משהו כזה".

מה קורה בשיחות האלה ממה שאתה יכול לומר?
"אני יכול לומר, אין לי מה להסתיר, זה בעיקר שיחות ברומו של עולם. חשוב לי נורא, חלק מהעניין זה שנתניהו יבין מי האלקטורט שלו. שתבין שאתה שם בזכות אנשים שהם משכבה סוציו אקונומית נמוכה, ולא רואים אותם. יש לי בשיחות ניסיון להדגיש את הדבר הזה".

דווקא את אלה שהם קהל הבוחרים שלו וישראל השנייה הוא דופק הכי הרבה.
"לכן אני מנסה להדגיש את הדבר הזה, ואני חושב שאם תהיה מודעות יהיה הישג של דמוקרטיה, שבסוף אנשים מצביעים ומי שמקבל מהם את הקולות ידע לגמול להם, ויבין שהוא צריך לדאוג להם ושהם הבייס שלו" .

אתה אומר לרה"מ 'זה קהל הבוחרים, למה אתה לא דואג לו'?
"לא, אני בן אדם מנומס"

בצורה עדינה יותר.
"אני לא גס רוח, אבל אני גם זוכר עוד דבר. כשאתה מנתח את ישראל השנייה, הוא נורא מעניין, ואני חשוב שהוא קשור לתמיכה בנתניהו למרות שאתה שואל את עצמך 'איפה הם מתוגמלים?', כי לא מחפשים תגמול. העדפה של הזהות והאינטרס הלאומי והיהודי על פני האינטרס המעמדי והעדתי".