הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, אישרה היום (חמישי) את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את ד', סגן ראש המוסד יוסי כהן, לתפקיד ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. 

לאחר בדיקת המידע שהובא בפניה, לא מצאה הוועדה פגם בטוהר מידותיו של המועמד ד', ולא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה למנותו. הוועדה הודיעה על החלטתה לראש הממשלה.

כזכור, נתניהו הודיע לפני כשבועיים כי ראש המוסד הבא יהיה ד', המכהן בימים אלה כסגנו של ראש המוסד הנוכחי יוסי כהן, ונחשב כבן טיפוחיו. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ד' הוא איש מוסד עתיר זכויות ורב ניסיון". גם שר הביטחון בני גנץ בירך על כך, ואמר: "למוסד אתגרים גדולים ומשמעותיים לשמירה על בטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה. נמתין לאישור ועדת גולדברג ונאחל ל-ד' הצלחה בתפקידו".

ד' נבחר בין מספר מועמדים אותם ראיין ראש הממשלה לאחרונה וזהותו תיחשף רק במידה והמינוי יאושר בוועדה. במהלך שירותו הארוך בארגון, עבד בין היתר באגף המבצעים ובגיוס והפעלת סוכנים. את שירותו הצבאי העביר בסיירת מטכ"ל.

ראש המוסד הנוכחי, יוסי כהן, נכנס לתפקידו בתחילת שנת 2016, ויסיים את כהונתו ביוני 2021. הוא היה אמור לסיים את כהונתו בתחילת ינואר אך נתניהו החליט להאריכה בחצי שנה נוספת, זאת "בשל האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל", כהגדרתו. בעבר עלו הערכות שנתניהו מייעד בעתיד את כהן ליורשו בהנהגת המדינה, ובין השניים שוררים יחסי אמון וקרבה. עם זאת, על פי חוק הצינון, אדם הפורש מתפקיד בכיר במערכת הבטחונית, יכול להיכנס למערכת הפוליטית רק לאחר שלוש שנות צינון, או שתי מערכות בחירות.