שעות ספורות לאחר שהודיע ביחד עם עפר שלח על ריצה משותפת במפלגה חדשה, נשיא ארגון העצמאים עו"ד רועי כהן שוחח היום (חמישי) עם אלון גל וליאת רון בתוכניתם ב-103FM ומסר תגובה ראשונית לאירועים: " אנו באנו לתקן, אני לא מתעסק בימין ושמאל. נתקן את המצב שהממשלה שלנו הכניסה אותנו אליו".

עפר שלח מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם עו"ד רועי כהן (צילום: ערוץ כנסת)

אתה כבר עשית סיבוב אחד אצל כחלון בזמנו, הוצבת במקום לא ממש ריאלי ולא הצלחת להיכנס בכנסת, עכשיו למה דווקא עם שלח? כי זה יצא או יש פה אידאולוגיה?
"צריך לדייק בעובדות. הקמתי לראשונה במדינת ישראל את מפלגת העצמאים והעסקים בישראל תוך יום אחד, והייתה לכך היתכנות מאוד גדולה עד הסיפור בין לפיד לגנץ. הייתי זה שצעק שהמלך יהיה עירום ביום שיקרה משהו לציבור העצמאים ובאמת קרה משבר הקורונה שחשף שהמדינה נתפסה עם המכנסיים למעט בלי דמי אבטלה, בלי קרן פיצויים והקורונה הבליטה את התחלואים כלפי ציבור העצמאים וכלפי בכלל החברה הישראלית".

אז למה עפר שלח?
"הוא היה יו"ר ועדת הקורונה בזמנים הכי קשים, בזמן שהיינו בהפגנות, אפילו שידר את ההפגנות שלנו בוועדה. נוצר קשר איתו שמבינים שהוא אדם ערכי שרוצה לטפל, יורד לפרטים, הובלנו תהליכים כדי לבדוק למה ברגעים אלה עשרות אלפי עצמאים נדפקים בבנקים ונדפקים עם הלוואות".

עפר שלח הוא שמאלני, הוא מגדיר את עצמו מרכז שמאל. האם עכשיו העצמאים צריכים ללכת אחריך רק ממרכז שמאל?
"אתם עוד פעם נגררים לימין ושמאל, כרגע יש משבר קורונה ואת אנשים מעניינת הפרנסה שלהם, לא משנה אם העצמאי הוא ימין או שמאל, הוא בסך הכל רוצה פרנסה. אנו באנו לתקן, אני לא מתעסק בימין ושמאל. נתקן את המצב שהממשלה שלנו מכניסה אותנו אליו ביום א'".

אתה ראש ארגון העצמאים, מוביל. ברגע שעפר ממצב את עצמו כאיש שמאל.
"הוא אומר שהוא איש מרכז שמאל וזו מפלגה שתעסוק בנושא הכלכלי והחברתי. ביום יום היא תטפל בתחלואים. אני נציג העצמאים, סוף כל סוף תהיה פלטפורמה לעצמאים בכנסת וזו לא תמונת פוסטר במפלגה או משהו, זו מפלגת העצמאים שנכנסת לתוך הכנסת, היא תוכל להשפיע משם".

השאלה אם אתם לא מוותרים מראש  על ליכודניקים, על אנשים שהיו מצביעים לך רועי אם היית עובר ליאיר לפיד?
"חברי מרכז ליכוד וראשי ארגונים המזוהים עם הליכוד אומרים לי רועי אנחנו מאחוריך פומבית כי אנחנו יודעים איפה הלב שלך ומה אתה רוצה והולך לעשות ביום שאחרי. אתה יודע את הפתרונות. המשבר הזה הולך ללוות אותנו בשנתיים שלוש הקרובות, אם לא נעשה בכנסת פעולות של אנשים המבינים עניין ואיך לטפל בזה, הקריסה תהיה הרבה יותר גדולה".

מה ההיתכנות שלכם להיכנס לממשלה?
"אנחנו מפלגה ציונית ונשב עם מי שיוכל להרכיב ממשלה וזה לא מהממשלה הקיימת, מי שהרסה לא יכולה גם לתקן. אנחנו באים להחליף את הממשלה ולהביא משהו אחר, דרך ניהול אחרת, לא יכול להיות שברגעים אלה המדינה נכנסת שוב לסגר, 20% מהעצמאים מתחת לקו העוני".

האם אתה כנשיא להב אולי יכול להשפיע יותר מאשר אם תשב באופוזיציה? האם אתם רואים שללא חיבורים אתם תהיו בכנסת?
"הפוטנציאל גדול מאוד. אני בעד חיבורים, גם החיבור היום בין שלח לביני הוא חיבור אסטרטגי ונכון שמביא אנשים ערכיים שרוצים לטפל".

אילו עוד דמויות ייכנסו?
"כרגע יש עוד ראשי ארגונים שרוצים, אנשים מאוד בולטים, לאט לאט זה יתפרסם. לא מפגלת המקצוענים".

השאלה אם בחרת את האכסניה והתזמון הנכון?
"אני כרגע רואה שיש שלושה מתמודדים על ראשות הממשלה מתוך הימין, ואנחנו לא נכנסים לזה".

הייתה ביקורת על אביר קארה על כך שהיה פוליטי ומכוון פוליטית, והנה מי שנכנס לפוליטיקה זה אתה ולא הוא.
"אמרתי מהרגע הראשון שנכנסתי ללהב שלשנות אפשר רק מבפנים. כל הדרכים של לבוא ולצעוק מבחוץ, בסוף מי שבפנים קובע". 

רועי כהן (צילום: אבשלום ששוני)
רועי כהן (צילום: אבשלום ששוני)

אביר קארה על האפשרות שירוץ בבחירות: "נראה מה יקרה בימים הקרובים"

גם אביר קארה, מייסד תנועת העצמאים 'אני שולמן', שוחח היום עם אלון גל וליאת רון על האפשרות שתנועתו תרוץ בבחירות‎ ואמר: "נראה מה קורה בימים שיבואו. הכנסת היא לא מטרה, היא אמצעי".

אומר רועי כהן שזה הכל שטויות ושום ארגון כמו אני שולמן שהוא מבחוץ לא יכול לעשות שום דבר והעבודה היא רק מבפנים. פספסת את הרכבת?
"היחידים שמייצגים את העצמים בישראל זו קבוצת אני שולמן. יש בערך 106 ארגונים, אם הם היו עושים את העבודה כמו שצריך עד הסוף כנראה שלא היינו צריכים לקום לפני שנה וחצי".

אם כל הכבוד לך, להב לפחות באותו סגר גודל של שולמן, לא צריך להפחית מכוחם. אתם ארגון מתחרה שעושה עבודה יפה אבל.
"כל ארבע שנים בממוצע קמה התארגנות עצמאים, להב היא לשכה של ארגונים ולא מתעסקת באנשים בשטח, אנחנו מתעסקים אשכרה באנשים, יום יום, גם בבעיות שלהם".

האשימו אותך לכל אורך הדרך שבאת לעשות סיבוב פוליטי, והנה הרגע מגיע, עזוב אותך טוב ורע, מנהיגו של ארגון העצמאים פותח מפלגה ואני שולמן ואתה א פוליטיים לחלוטין, מה פספסנו.
"אני חושב שהכנסת היא לא מטרה היא אמצעי, המטרה של אני שולמן היא להפוך את מדינת ישראל למספר 1 בעולם בקלות בעשיית עסקים".

אתה רץ בסיבוב הזה? אתה תהיה ראש בראש עם רועי במפלגה אחרת? יש סיכוי שאני שולמן הולכת להיות מפלגה?
"זה מאוד תלוי מה יקרה בימים הבאים, לא קיבלנו עדיין החלטה בנושא הזה. תמיד אמרנו שנהיה בכל מקום שנצטרך ונוכל להשפיע ממנו. על כל העשייה שלנו בשנה וחצי האחרונות נרצה להיות במקום שמשפיע. אני עושה את הכל מאהבה עם לב שלם ועם חרדת קוד לשרת את הציבור, ולא לעשות את מה שטוב לי אלא לציבור".

נתת הכרזה חד משמעית שהולך להיות פה מפץ גדול אולי גדול ממה שחשבנו, שקבוצת העצמאים הבועטת יותר בשטח הולכת להיכנס לשטח, זה לא קטן מה שאמרת. נניח ונכנסתם לכנסת, מה אתם רוצים לעשות?
"לנו יש ארבע מטרות מרכזיות, להוריד רגולציה וביורוקטיה מכל הסוגים והמינים כדי שיהיה הכי קל לעשות עסקים בישראל, ולהפוך את ישראל למקום הכי רווחי בעשיית עסקים, כלומר הורדת מיסים דרסטית על בעלי עסקים, שיכלול גם קיצוצים בהוצאות הממשלה".
 
האם אתה ורועי כהן הולכים ראש וראש בסיבוב הזה?
"כל אדם בישראל שיתמוך בחזון שלנו, נתמוך בו ולהיפך".