אריה אלדד ורוני בר-און שוחחו הערב (חמישי) עם ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם) ב-103FM על עזיבתו של עפר שלח והחלטתו להקים מפלגה חדשה‎. "בסופו של דבר הוא היה חלק מאיתנו. עפר בא ואמר שהוא רוצה ודורש פריימריז פתוחים. אמרנו ולא רק לפיד, אני אתנגד לעניין הזה. אנו כן בתהליכי שינוי בתוך יש עתיד, ברור לנו שצריך לעשות איתם, חבל לי שלעפר לא הייתה את הסבלנות לחכות אך כולנו אנשים מבוגרים", אמר. 



נפלה העיר, שלח הצהיר ונשארתם בחיים.
"אם אתם שואלים אותי לגבי עפר, הוא קיבל החלטה ואני מאחל לו הצלחה מכל הלב. עפר גם חבר וגם חבר לדרך, והוא קיבל החלטה ללכת למקום אחר".

האיש הוא כלי, הוא רהוט, חכם, מאוד ורסטילי, שולט בהמון דיסציפלינות, ביטחון, כלכלה ותקציבי ביטחון, הוא אחד מהשניים של הבית שבניתם.
"בסופו של דבר הוא היה חלק מאיתנו. עפר בא ואמר שהוא רוצה ודורש פריימריז פתוחים. אמרנו ולא רק לפיד, אני אתנגד לעניין הזה. אנו כן בתהליכי שינוי בתוך יש עתיד, ברור לנו שצריך לעשות איתם, חבל לי שלעפר לא הייתה את הסבלנות לחכות אך כולנו אנשים מבוגרים".

אבל הייתה הבטחה של יאיר ב-2013 שמהכנסת ה-21 כבר נגמר השלטון שרושמים את הרשימות במרתף.
"למרות מה שנאמר, אנחנו לא מפלגה של 20 שנה אלא מפלגה שנמצאת בתהליכי שינוי".

אולי צריך לזרז את תהליכי העבודה במהלך 90 הימים הקרובים ולהגיע למשהו שהנראות שלו היא הרבה יותר טובה? עד כמה גדול האבדן ליש עתיד מההסתלקות היום של עפר שלח?
"לא מתוך להקטין, אני חושב שאנו מפלגה יציבה עם הרבה מאוד אנשים, אנו קבוצת אנשים לא רעה עם ניסיון לא קטן, ואנו מפלגת המרכז היחידה שמגלה גם יציבות. הצטרפתי ליש עתיד לא בגלל התיקים של ביבי אלא בשל העובדה שאני חושב שצריך לעשות שינוי דרמטי בסדר היום של המדינה. היום לפיד הוא ראש המפלגה".

מה המחיר שיש עתיד משלמת היום על העובדה ששלח לא יושב על הספסל שלכם או לא בחמישיה שלכם?
"אנחנו בסוף קבוצה, ואנחנו שחקנים קבוצתיים. לפחות בעתיד לא נשלם מחיר".

ואתה חושב שהוא יצליח להקים מפלגה במרכז שמאל שתצליח להתמודד ולהתחרות בכם?
"אני חושב שיש רק שחקן אחד מרכזי במגרש הזה כרגע, יש עתיד, וכל מי שרואה את עצמו מרכז שמאל או מרכז בכלל צריך לעמוד אחרינו לקראת שינוי".

היום עשיתם גול עצמי.
"הציבור בסוף יבחר בין חלופות של מי יכול ומי לא. גם אני שווה משהו וגם חבריי שווים משהו".