יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM על הסערה שעורר שר המים לשעבר, זאב אלקין עם פרישתו מהליכוד, ואמר: "אדם שיורק לבאר שהוא שתה ממנה הרבה מאוד מים זה לא מכובד". על הרוטציה עם גנץ אמר: "יכול מאוד להיות שניצלנו ממנו, ראינו את יכולותיו הפוליטיות". 

רוצה להתייחס לדברים של בן כספית?
"הם לא ראויים להתייחסות. יש שם תיאוריות קונספירציה הזויות. ראש הממשלה תחת כישוף? לא השתגעתם קצת? אני מכיר אותו ומדבר איתו כמעט כל יום. לומר עליו את הדברים האלה זה לעבור את הגבול ומי שהשתגע פה זה דווקא אתם". 

אנחנו השתגענו?
"יכול להיות. תראה, עצם העובדה שהוא כל כך הרבה שנים בהנהגת המדינה קצת שגעה אותך. כי להגיד את כל הדברים שאתם אומרים זה קצת מופרך". 

אני מכיר את נתניהו עוד מהימים בוושינגטון, ותאמין לי שזה לא אותו נתניהו 
"אני מכיר אותו אישית שש שנים, ומה שאני רואה לנגד עיניי זה אדם שקם כל בוקר, לעבוד למען אזרחי ישראל, עושה כמיטב יכולתו, וברוך השם בהרבה מאוד פרמטרים גם מצליח".

מה חשבת על אלקין? התהפכה לך הבטן כששמעת את הדברים שלו על נתניהו? 
"אני אגיד לך מה חשבתי באותם רגעים - זה נראה לי לא הוגן מה שעושה אלקין. לא כלפי נתניהו - אלא כלפי עצמו. אדם שיורק לבאר שהוא שתה ממנה הרבה מאוד מים זה לא מכובד. אני לא הייתי נוהג כמוהו. מדובר בדברים שלהם ולמציאות אין שם קשר". 

מיקי זוהר מתייחס לסקר מעריב

למה? עובדה שנתניהו לוקח אותנו לבחירות בגלל שיקולים פוליטיים.
"ממש ממש לא. לא יכולנו להמשיך לנהל את הממשלה יחד עם כחול לבן, בזמן שהם מנהלים ממשלה בתוך ממשלה ולא מכבדים את עיקרון הקואליציה, וגם לא רצו את נתניהו בנהגת המדינה, ואומרים את זה בכל הזדמנות. זה בלתי אפשרי להיות בקואליציה עם אנשים שפועלים נגדך מבוקר עד ערב. הדבר הזה פשוט לא הגיוני. מהרגע הראשון, עוד לפני שבכלל התחילו לדבר על התקציב או על הרוטציה, שרי כחול לבן לא הפסיקו לתקוף גם את בנימין נתניהו וגם את שרי הליכוד. הם יצאו לתקשורת, עשו דברים בכנסת, כולל הצבעות נגד הקואליציה".

אז על זה נפלה הממשלה?
"זה בטח לא תרם ליציבות של הממשלה. התחלנו לדמיין את הרגע בו בני גנץ יכנס לתפקיד, והבנו מה אנחנו הולכים לחוות. בדיעבד, יכול מאוד להיות שניצלנו כי ראינו את יכולותיו של בני גנץ ברמה הפוליטית". 

כלומר, אתה בעצם מודה שלא קיימתם את ההסכם כי גיליתם מי זה גנץ?
"לא. לא אמרתי את זה. ככל שחלף הזמן הבנו שזו לא קואליציה, שזו לא שותפות, הם פשוט לוקחים את התקופה הזו כתקופת מעבר, הם תוקפים אותנו מבוקר עד ערב, וכשגנץ יהיה ראש ממשלה הם ימחקו אותנו מהמפה הפוליטית. לא הייתה שם שותפות אמיתית". 

אני מתקשה להאמין שאתה מאמין למילים שאתה אומר.
"אני מאמין לכל מילה. אנחנו היינו מוכנים לעשות הסכם משופר. נתנו להם את כל מה שהם רצו, אבל הם סרבו. ההסכם הזה היה אמור להיות ממומש עד תום, ומי שהפר אותו זה כחול לבן". 

שמת לב לגדעון סער ולהתחזקות שלו בסקרים?
א"ני צפיתי את זה, משום שיש הרבה מאוד מנדטים פריכים. ידענו שסער יכול להתעצם פוליטית, ואני מעריך שלקראת תום הקמפיין דברים יראו אחרת, זו הערכה שלי, ואני לא יודע אם אני צודק או לא. את זה אנחנו נראה בהמשך, אני חושב שאין תחליף לעשייה. הרי לצד השני יש טענה אחת - 'רק לא ביבי'. אנחנו נצא ראשונים ממשבר הקורונה - הציבור יראה את זה ויעריך את זה, נתניהו יבנה תוכנית כלכלית, וימשיך להביא לנו את הסכמי שלום, והדברים האלה לא ייעלמו מעיני הציבור".