נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר היום (שישי) כי טורקיה מעוניינת בהידוק היחסים עם ישראל והוסיף כי מתקיימות שיחות בין אנשי המודיעין של שתי המדינות. את הדברים אמר לתקשורת לאחר תפילות יום שישי במדינה.

"יש לנו בעיות עם האנשים ברמה הגבוהה ביותר" אמר ארדואן, כשהוא משגר רמיזה עוקצנית לעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "אם לא היו בעיות עם אותם אנשים, הקשר שלנו היה יכול להיראות אחרת",  הוסיף. למרות ההודעה המפתיעה, הוא לא חסך ביקורת על המדיניות הישראלית , כשאמר ש"המדיניות הישראלית בפלסטין היא הקו האדום שלנו. המעשים חסרי הרחמים שלהם בלתי מתקבלים על הדעת".

כזכור, יועצו של הנשיא בנושא מדיניות חוץ, אמר ביום שלישי השבוע כי "החל מחודש מרץ, טורקיה מצפה לנרמול מחדש של היחסים עם ישראל". הוא הוסיף: "קנינו הרבה נשק מישראל, ונוכל לעשות זאת גם בעתיד. אם ישראל תצעד לכיווננו, גם אנחנו נעשה זאת". בהמשך אף רמז להשקעה בתחום האנרגיה.

בתוך כך, בתחילת החודש דיווח אתר אל מוניטור כי ראש המודיעין הלאומי הטורקי מנהל שיחות חשאיות עם גורמים ישראלים, בחלק מיוזמה של אנקרה להביא לנרמול היחסים בין שתי המדינות. שלושה גורמים אישרו לאל מוניטור את קיום השיחות בין האקן פידאן לגורמים בישראל.

היחסים בין שתי המדינות מתוחים כבר למעלה מעשור, מאז תקרית המרמרה במאי 2010, והם הוחמרו לאחר ההפצצות של צה"ל ברצועת עזה בעקבות הירי משם לעבר יישובי הדרום, כשאנקרה גירשה את שגריר ישראל שם, ובעקבות החלטת ארצות הברית להעביר את השגרירות לירושלים.