ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שישי) בטלפון עם מלך מרוקו מוחמד השישי, בהמשך לביקור המשלחת הישראלית השבוע במדינה לרגל נרמול היחסים בין המדינות. בשיחה שהוגדרה כ"חמה וידידותית" הודה נתניהו למלך על אירוח המשלחת והזמין אותו לביקור בישראל.

עוד נמסר, כי השניים החליפו ביניהם ברכות על חידוש היחסים בין המדינות, וכי המלך ציין את הקשר האמיץ והחם עם יהודי מרוקו ויוצאי מרוקו בישראל. נתניהו השיב לו כי ההסכם בין המדינות התקבל בהתלהבות גדולה בישראל.

נתניהו בשיחה עם המשלחת הישראלית למרוקו

כזכור, ביום שלישי נחתה טיסת המשלחת הישראלית-אמריקאית ברבאט בירת מרוקו במסגרת הסכם הנורמליזציה בין ישראל למרוקו שיקרום היום (שלישי) עור וגידים. המשלחת חתמה על שורה של הסכמים בתחומי ויזות תעופה, שיתוף פעולה בתחום המים ופיננסים והשקעות.

בראש המשלחת עמד ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, ומצד האמריקאים - יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר ושליחו למזרח התיכון, אבי ברקוביץ'. חברי המשלחת נפגשו גם עם מלך מרוקו, מוחמד השישי. עם הנחיתה התקבלה המשלחת על ידי מושל האזור, נציג הפרוטוקול המלכותי ונציג משרד החוץ המקומי. במהלך היום ביקרה המשלחת בקברי המלכים מוחמד החמישי וחסן השני.