ח"כ עפר שלח, שצפוי להגיש בשעות הקרובות את התפטרותו מהמשכן, התייחס הבוקר (ראשון) בכאן ב' לאפשרות שיחבור למפלגות אחרות. "קיימתי שיח בחודש האחרון עם כל הגורמים הרלוונטיים שמבינים את הסיטואציה הפוליטית. נכון לעכשיו, לפי הסקרים, מספר דו ספרתי של מנדטים חונים אצל גדעון סער", הסביר. הוא הוסיף: "יש שיג ושיח עם חברים לא מעטים במרכז-שמאל".

עפר שלח מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם עו"ד רועי כהן (צילום: ערוץ כנסת)

כזכור, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, צפוי להכריז במהלך היום, או במהלך הימים הקרובים, על החלטתו להמשיך ולהוביל את מפלגתו גם בבחירות הקרובות.  בפוסט שפרסם שלשום גנץ הוא רמז על מהלכיו הקרובים, וכתב: "אני צועד קדימה ואמשיך לצעוד גם בהנהגה הלאומית. חשוב שנזכור שרק אם נתמיד בעשייה, נלך בדרך הישר ונפעל בדרך הנכונה - נשמור על ישראל חזקה. אני וחבריי ממשיכים ללכת בדרך הישר. ממשיכים לשרת אתכם". 

בכחול לבן מעריכים כי חבר מפלגתו ושר המשפטים אבי ניסנקורן יתמודד בבחירות במסגרת פוליטית אחרת - בראשות העבודה או ברשימה משותפת עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. לגבי שר החוץ גבי אשכנזי, במפלגה אומרים כי טרם ידוע אם החליט לשוב ולהתמודד בבחירות הקרובות".

בתוך כך, שר התרבות חילי טרופר, אחד ממקורביו של יו"ר כחול לבןאמר בראיון בגלי צה"ל: "גנץ ימשיך להיות בראשות כחול לבן - כרגע שום דבר אחר לא על הפרק. דיברתי איתו אתמול בלילה, הוא מתכוון להמשיך להוביל את המפלגה". הוא הוסיף כי "כרגע אנחנו רצים כמו שאנחנו. מניח שעד סגירת הרשימות יהיו חיבורים". בהמשך דבריו הכחיש נתק בצמרת הרשימה, ואמר כי "גנץ וגבי אשכנזי בקשר טוב".