היועץ האסטרטגי הבכיר ישראל בכר, שעבד בעבר בין היתר עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, התייחס הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל להשפעות של המהלכים הפוליטיים האחרונים על מפת המנדטים. "אני לא בטוח שיהיו מעברי קולות נוספים, מעבר לאלה שכבר עברו בעקבות מעברו של זאב אלקין למפלגתו של גדעון סער", אמר בראשית דבריו, "סער מחזיק כרגע בשילוב מנדטים מעניין - 11 מ'כחול לבן', ארבעה מ'הליכוד', שניים מהשמאל וכמה שברי מנדטים. כעת, התפקיד המרכזי שלו - להגיע למנדטים מהליכוד, כאשר הליכוד ירצה לצמצם את מספרם".

סרטון של המפלגה החדשה של גדעון סער

"האיש החשוב ביותר במערכת הבחירות הנוכחית הוא נפתלי בנט - החלטתו עם מי ללכת תכריע למעשה אם בליכוד יצליחו להרכיב קואליציה, או לא", הדגיש בכר, "הסיפור שלו עם הליכוד מעניין כי בעצם הליכוד חייב אותו בקואליציה שלנו. עם זאת, מצד שני נתניהו צריך לקחת ממנו מספר מנדטים מסוים, שלא יאיים עליו או יוריד אותו למספרים נמוכים, כדי שלא יהיה בין השניים דם רע". הוא הסביר: "לא ישנה כמה מנדטים בנט יקבל בפועל - האם יקבל 13 או תשעה - העיקר זה עם מי הוא יילך".

לדברי היועץ הבכיר - הדבר שישנה באמת זה עם מי בנט יבחר ללכת. "הליכוד ובנט הם כלים שלובים במנדטים, ולכן כמות המנדטים שיקבל - היא פחות קריטית", הדגיש, "ההחלטה החשובה ביותר היא עם מי הוא יילך, ולהערכתי - הוא זה שיכריע את מערכת הבחירות". בהמשך התייחס למסיבת העיתונאים שקיים יו"ר ימינה, כאשר הכריז על מועמדותו לראשות הממשלה: "אני חושב שהוא עשה עבודה מצוינת, ודיבר על מה שמעניין את האזרחים". 

בכר הדגיש כי "מערכת הבחירות הקרובה תתעסק בסוגיית 'כן ביבי לא ביבי', וגם בנושא הכלכלי, כשבנט בעצם מתמקד בנושא הכלכלי". היועץ הפוליטי התייחס למבצע החיסונים הנרחב, אשר ראש הממשלה הורה להרחיבו בצורה משמעותית בשבוע הקרוב, ואמר כי "נתניהו מנסה להגיע למערכת הבחירות עם שני נכסים - הסכמי השלום והחיסונים". לטענתו, האלמנטים הללו מגולמים במספרים עצמם. "נושא השלום כבר בפנים, נושא הקורונה - אני מניח שהצלחת מבצע החיסונים תעלה אותו בקולות, עוד אבל טוען שהנושא הכלכלי מבחינת השפעה על הקהלים שלא החליטו עדיין - יהיה חשוב".

אתה מזהה בתחום הזה ייתרון לבנט?
"אל תשכח שנתניהו הוא מר כלכלה. המשתנה מי ינהל את הכלכלה חשוב מאוד".