יו"ר כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ, נפגש היום (ראשון) עם ח"כ אסף זמיר והודיע לו כי לא ייכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. בתום הפגישה, גנץ איחל לזמיר הצלחה בהמשך דרכו. בהמשך לכך, גנץ צפוי לקיים שיחה גם עם יו"ר ועדת החינוך, חה"כ רם שפע. בהמשך, נפגש גנץ עם ח"כ מיקי חיימוביץ׳ ובתום שיחה אישית, סיכמו כי לא תיכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. גנץ איחל לחיימוביץ׳ הצלחה בהמשך דרכה.

בתוך כך, על פי גורמים המעורים בדברים, שר החוץ גבי אשכנזי שומר על ההגינות ביחסיו עם גנץ בהנהגת "כחול לבן", אך עם זאת, כוונותיו די ברורות: יישאר אם יהיה הראשון במפלגה, לצידו של גנץ או במקומו. אם לא, הוא שוקל ברצינות לעזוב את המפלגה.

גנץ תקף את נתניהו: "אחרי הבחירות הוא לא יהיה עוד ראש הממשלה"

חיימוביץ' מסרה בתגובה: "נפגשתי עם גנץ וסיכמנו על סיום דרכנו הפוליטית המשותפת, ועל כך שלא אתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת הקרובה. זוהי החלטה שאני שלמה איתה. אני חשה הקלה גדולה על ההצבעה שלי, שהובילה לפיזור הכנסת. כבר באותם הימים הפערים האידאולוגים בין דרכי ומצפוני לבין הדרך שבה הלך גנץ העמיקו עד שהפכו לבלתי ניתנים לגישור, ויצאתי מנקודת הנחה שלא אתמודד ברשימה בבחירות הבאות. 

"מצפוני שלם ואני גאה על הדרך שבה הצבעתי במטרה למנוע מנתניהו למרוח ולהרוויח עוד זמן בתפקידו, אחרי חצי שנה שבה ניהל את המדינה רק על פי האינטרס האישיים והפוליטיים שלו. אני מודה לגנץ על השותפות והאמון, ומודה לו על הזכות לנהל את ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ומאחלת לו הצלחה בהמשך דרכו".


זמיר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "היום זימן אותי בני גנץ לפגישה בה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחולבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי. נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז-שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון".

כזכור, בשבוע שעבר, בהצבעת מליאת הכנסת נגד הצעת החוק שנועדה להאריך את מועד הדיונים על התקציב ולמעשה לקבוע את פיזור הכנסת, בה השתתף גם זמיר, שהצביע יחד עם שפע וחיימוביץ' נגד.

כזכור, לפני כחודש וחצי הגיש שר התיירות לשעבר מכתב התפטרות מהממשלה, שהגיעה בעקבות התנהלות ממשלת האחדות. במעמד זה, אמר אז: "ניסיתי להכיל את המתח בין השאיפה העמוקה לסיים את שלטון נתניהו לבין הניסיון, שבעיני נכפה עלינו לאור תוצאות הבחירות השלישיות, לאזן אותו מבפנים בממשלת רוטציה פריטטית".