ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שהצטרף אמש לתנועת 'תקווה חדשה' של גדעון סער ופרש לשם כך מהליכוד, שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על החלטתו.

סרטון של המפלגה החדשה של גדעון סער

כמה פעמים כבר פרשת מהליכוד בשנים האחרונות?
"פעמיים, אחת מיד עם סיום תפקידו של מנחם בגין וחזרתי לבקשתו של גדעון סער לפני כעשר שנים לליכוד, ופעלתי כראש עיר ברשימה עצמאית לאורך כל הדרך, לעולם לא פעלתי תחת הכותרת של הליכוד".

פרשת גם לפני שנה וחצי לאחר עניין שדה דב.
"זו הפרישה, לא חלה פרישה נוספת. הפרישה של יוני 19 היא אותה פרישה של עכשיו".

אמרת לנו בשיחה קודמת שאתה נשאר באילת ותומך בגדעון, אבל עכשיו אני מבין ששינית את ההחלטה, קיבלת מקום עשירי בתקווה חדשה.
"את ההחלטה שלי להצטרף לגדעון אמרתי בצורה מאוד ברורה לפני הרבה מאוד אנשים, אני מאמין באיש, ביכולותיו, ביושרה שלו, ביכולות הניהול שלו ואלה הדברים שחשובים יותר מכל. אני ממשיך לשמש כראש עיריית אילת, אתמקם בעשיריה הראשונה של התנועה, וכשנצטרך לקבל את ההחלטה כך אעשה. כרגע כל עשייתי ממוקדת באיך לחזק את התנועה ואת גדעון, כי אני חושב שכולנו זקוזים למנהיגות אחרת שממוקדת בטובת המדינה ולשם אנו צריכים לכוון. גדעון והצמרת המובילה בהחלט מהווה אלטרנטיבה ראויה ואיכותית להובלת המדינה למחוזות טובים".

אם היית יכול לבחור להעביר עוד אחד מהליכוד את מי היית בוחר, ואם יש לכם תוכנית מגירה למקרה הגרוע ביותר בו ינון מגל יתמקם ברשימת הליכוד?
"יש לי הרבה מאוד חברים טובים ברמה האישית בתנועת הליכוד ולא אמנה אותם. אני רוצה גם בעת הזו לשמור על שיח מכבד, אין לי שום כוונה להיכנס לרמות האישיות ולא אייצר דה-לגיטימציה לכל מיני אנשים".

אתה ימני?
"אני איש ימין מאוד מתון, גם לגבי השיח".

חלק מהאג'נדה של סער הייתה שצריך לקצוב את כהונתו של רה"מ, מה דעתך?
"דעתי לחלוטין כדעתו, ואני חושב כך לראש עיר לשתי קדנציות של שבע שנים כל אחת. אני מגיע לבית הנבחרים, למקד את מיטב העשייה בתחומים שקשורים לפריפריה, לשלטון המקומי ולמיגור האלימות. אני חושב שאנחנו חייבים לנענע את השורות ולהוביל מנהיגות אחרת ושונה, ואשמח להיות שותף ברשימה הנפלאה הזו בראשותו של גדעון כדי באמת לחולל שינוי שהוא כל כך חשוב ורצוי לכולנו".