בצל התפרקות כחול לבן, לאחר עזיבת ח"כ עפר שלח ולקראת הצהרתו המיוחדת של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בנוגע לכניסתו למערכת הפוליטית, קרא היום (שלישי) חבר הכנסת אסף זמיר לאיחוד בשמאל, והציע בראיון בגלי צה"ל "לעשות סקר ולבדוק מי הכי מתאים לעמוד בראש". בהמשך לאמירתו, מעריב בחן: מיהו המועמד המועדף עליכם להובלת מחנה השמאל-מרכז? 

גולשי מעריב בחרו כי יאיר לפיד הוא המועמד המתאים ביותר, כשזכה ל-32.7% תמיכה בסקר. בני גנץ, למרות המשבר במפלגתו, הגיע למקום השני עם 28%.

הרחק מאחוריהם, ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, זכה ל-16.9%, עפר שלח זכה ל-9.6%, ואבי ניסנקורן, שהודיע כי יחבור לחולדאי, זכה ל-8.5%. יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, זכה ל-4.3% בלבד.

כזכור, ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הודיע אמש כי היום הוא צפוי להקים מפלגה חדשה ולהודיע על התמודדותו בבחירות לכנסת ה-24. בתוך כך, ימסור חולדאי הצהרה לתקשורת בשעה 20:00. מטעם חולדאי נמסר: "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. לאחר שחברו אלי מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית, הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה".

כמו כן, גם עפר שלח הודיע על הקמת מפלגה חדשה ועל התמודדותו העצמאית בבחירות יחד עם נשיא לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב), עו"ד רועי כהן. בתוך כך, מספר המפלגות שכרגע אמורות להתמודד לכנסת כדי לייצג את מחנה המרכז-שמאל בבחירות הקרובות עומד על שש: יש עתיד-תל"ם, כחול לבן, העבודה, מרצ, המפלגה שהקים עפר שלח והמפלגה החדשה שיקים הערב חולדאי.