שרת המשפטים לשעבר איילת שקד התראיינה הבוקר (שלישי) לתוכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM ותקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התנהלותו לאורך תקופת הקורונה. לדבריה, "נתניהו לא יכול לתת את החיסון לקרע בעם, אנחנו יכולים". שקד הסבירה מה מבדיל בין מפלגתה לבין ''תקווה חדשה'' של גדעון סער: "אנחנו מפלגה שבאה לעבוד עם שורשים ויסודות, לא מפלגת אווירה". בנוסף, השרה לשעבר חזרה על הטענה של שותפה להנהגת "ימינה" נפתלי בנט, כי הוא המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה לאחר הבחירות מכיוון שמדובר ב"מנהיג ומנהל".

אז מה ההבדל ביניכם לבין סער?
"הרבה. אנחנו מפלגה שבאה לעבוד עם שורשים ויסודות, לא מפלגת אווירה. כשתשאל את עצמך מה עשה סער במשבר הקורונה בישראל ומה אנחנו עשינו, מה עשה בנט, אנו עם רקורד נכבד של עשייה, ואני חושבת שמה שהמדינה צריכה בשעה זו, במשבר הכל כך קשה זה להחליף את ראש הממשלה וצריך אדם שאינו רק פוליטיקאי, אלא גם יזם, מנהיג ומנהל".

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

מתי הוא מפטר את סמוטריץ'?
"זה לא הולך לקרות. אנו רצים ביחד, בצלאל היה שר תחבורה מעולה ואני מאוד מקווה שיחזור להיות שר תחבורה מעולה".

מהניתוחים שלכם, מי האנשים שיעברו מכם לגדעון סער?
"ככל הנראה אנשים שמפלגות אווירה קוסמות להם וזה טבעי, כי היה כאן פסטיבל תקשורתי גדול סביב המפלגה. ככה זה בהתחלה וזה בסדר, אך אני בטוחה שכשהאבק ישקע אנשים יבינו שאנו נמצאים במשבר הכלכלי הכי חמור שידעה המדינה. מעולם בהיסטוריה שלנו התוצר לא ירד חוץ מהשנה. אנו עם 900 אלף מובטלים, ויצטרכו לעשות כאן עבודה מאוד קשה כדי לשקם את הכלכלה אחרי הקורונה. ההריסות של המשבר הכלכלי הזה יישארו וצריך אנשים רציניים שישקמו אותו".

כולם יודעים שאת ונפתלי הייתם מעדיפים להיות בליכוד אבל יש גורם או גורמת, וגם ''תקווה חדשה'' של גדעון סער זו מפלגה של פליטי ליכוד וגם הוא עשה כמה דברים בחייו.
"אני לא רוצה להגיד מה יש ואין במפלגות אחרות, אלא בימינה. יש בה נבחרת מצוינת של אנשי עשייה רציניים, אנשים עם אידאולוגיה ברורה שלא משנים אותה כשמשתנה עונת השנה או שהם עוברים מצב פוליטי, ואת נתניהו צריך להחליף, הוא עשה הרבה דברים לטובת ישראל אך הוא לא האדם המתאים לחלץ את ישראל מהבוץ. נכון שיש מו"מ עם בצלאל ומטבע הדברים כל אחד שעשה מו"מ יודע שזה לוקח כמה ימים. כל מי שהוא איש ימין או ימין מרכז שרוצה הנהגה חדשה ושינוי, ורוצה אנשים שיעבדו בשבילו שיצביע לנו. אנו מנסים לעבוד בשביל האנשים, אנחנו נאבקים על דברים שיכולים להציל לאנשים את הפרנסה והכבוד".

בנט אמר שיש רדיפה משפטית נגד נתניהו. היית שרת משפטים, קחי אחריות.
"ההבדל בין בנט לאחרים, שהוא במערכת בחירות נשאר נאמן למילותיו. לא הגיוני שחוקרים את כל ראשי הממשלה, שיש טהרנות יתר במערכת אכיפת החוק, אלו לא דברים חדשים. את נתניהו צריך להחליף לא בגלל התיקים אלא בגלל שהוא נכשל בניהול משבר הקורונה ובגלל שהוא לא יכול להביא את החיסון לקרע ולשסע בעם, ואנחנו כן. עוד לא הייתה שרת משפטים שעשתה כל כך הרבה שינויים וגם יצאה נגד המערכת. בשורה של אמירות וגם של מעשים, ניסיתי לשנות את המציאות מבפנים והצלחתי בהרבה מאוד דברים".