שנה חלפה מאז נוסדה רשימת הימין - "ימינה", וכעת בתחילתה של מערכת הבחירות הרביעית תוך שנתיים, עולות רמיזות כי שיתוף הפעולה בין נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' מגיע לסופו. בן כספית ופרופ' אריה אלדד שוחחו הערב (שלישי) עם ח"כ סמוטריץ' ב-103FM על הדיווחים באשר לקרע בינו לבין ראש הרשימה, והוא מצידו הבהיר כי גם בבחירות הקרובות הם ירוצו יחד.

בן: שלום ח"כ בצלאל סמוטריץ'. אם אתה צריך מתווך כי קראתי דיווחים, אני מציע את אריה. הוא מכבד אותך ואת נפתלי. זה באמת נתק?
"שתנוח דעתכם. אנחנו נרוץ ביחד כי זה מה שהציבור רוצה וזה מה שנכון, אנחנו כנראה משלימים אחד את השני. נפתלי לוקח על עצמו את משימת הכלכלה ואני לקחתי את עצמי את דרך הימין. זה מה שיפה וטוב ומשלים, הציונות הדתית לא נולדה אתמול, לא בונה את אסטרטגיית המפלגה שלה ולא בוחרת את סל הערכים שלה לפי סקר כזה או אחר, אלא הולכת הרבה שנים עם עולם ערכים ברור".

אריה: אתה צודק ביחס לציונות אבל בנט מנסה להשיג קהלים נוספים וכשאתה מדבר על יו"ש ועל ריבונות הוא אומר – לא קורונה, לא מעניין. 
"השאלה היא אם להביא קולות זה המטרה, להביא קולות זה חשוב וודאי אנחנו במערכת פוליטית, היינו 24 מנדטים בסקרים לפני שגדעון סער נכנס לעניין בשיתוף פעולה, כל החצי שנה האחרונה שבסופה הגענו ל-20 מנדטים הייתה כזו שהוא עסק בקורונה ובכלכלה ואני עסקתי בדברים אחרים ונראה לי שהציבור אהב את הביחד הזה ואת היכולת לנהל ויכוחים ומחלוקות בצורה עניינית ומכובדת. על זה בנויה השותפות בין נפתלי וביני, אני מייצג את החצי הציוני־דתי במפלגה הזאת ונדמה לי שכשיודעים לעבוד נכון החיבור מניב – השלם גדול מסך חלקיו".

בן: מתחת עליו ביקורת קשה כשהוא הפנה לראות ראיון שהוא הקליט לאופירה וברקו ששודר בשבת, הסלוגן הכי חשוב שלו עכשיו זה לא מעניין כלום, ריבונות שמיבונות, אין גם עם מי לדבר על כך כי טראמפ איננו ואתה לוקח את כל נושאי הליבה הידועים. זה לא מסתדר כרגע, נדמה שיש פער ביניכם.
"יש פער אבל אני חושב שהדבר היפה הוא היכולת לחיות עם הפער הזה וללבן אותו. אם היינו חושבים אותו דבר היינו באותה מפלגה ואנחנו רצים יחד כשתי מפלגות. אי אפשר לקחת לנפתלי את הזכויות הרבות. אני מייצג את הציונות הדתית ובאופן טבעי אני שומר על העוגן הערכי-אידיאולוגי. הביחד הזה ידע עד היום להתכנס מצוין ואני חושב שאנחנו מסכימים בהרבה אלמנטים".

אריה: הוא אומר אם אני רה"מ אני שם את הסיפוח בצד. ואתה?
"אני לא שם אותו, אבל אני לא יודע מה זה סיפוח, סיפוח זה משהו לא שלך, אנחנו צריכים להגיד ריבונות, אני אחתור כל הזמן לממש כמה שאפשר. באיזה הרכב קואליציוני אני רוצה להיות? אני רוצה להיות בהרכב שבתוכו נוכל לממש הכי הרבה ממה שאנחנו חושבים שנכון וטוב למדינה. יש מפגש בין נפתלי וביני בהבנה שיש דחוף, דחוף לא מבטל לחלוטין את החשוב, אבל יש אירוע עכשיו דחוף של קורונה וכלכלה צריך לתת עליו דגש גדול. שוב, אני ונדמה לי שזה תפקידי זה להניף את הדגלים האלה, אני מאמין שהם נכונים וטובים".

בן: אתה בעצם מסכים להנחה שברגע שגדעון סער נכנס והתיישב על הנקודה של המרכז שמאל הוא הגדיל אותך ואת כוח המיקוח שלך?
"אני לא מנהל משא ומתן ברדיו, אני מעריך ומכבד את נפתלי. אני מדבר על שותפות שוויונית בחלוקת ההחלטות והכוח והביחד הזה כי אנחנו באמת בשותפות אמיתית. 

בן: רצים ביחד 100 אחוז?
"אנחנו רצים ביחד 100 אחוז".

בן: נדמה לי שכששפי פז הייתה במעצר ביקרת אותה.
"הייתי גם הבוקר בבית המשפט".

בן: ראית את כתב האישום?
"לא ראיתי את כתב האישום".

בן: אני בעיקרון חושב שהמאבק בדרום תל אביב חשוב, אבל בכתב האישום יש כמה פרטים שזעזעו אותי כולל המזימה לשים מסמרים ואח"כ נעצים בתוך גני ילדים של העובדים הזרים ולא על הכביש כדי לא לפגוע בתושבים. לא נשמע טוב.
"אני לא חייב להזדהות עם כל צעד וצעד, היא אדם עצמאי אבל קשה להתעלם מהעובדה שבסוף בצד הזה יש קורבן ויש תוקף או מי שאחראי לסיטואציה. תושבי דרום תל אביב ובכללם שפי הם הצד הקורבן שצועק לעזרה ומתחנן למדינה לקחת אחריות ולטפל בסוגיה. אני לא רואה את המשטרה אוכפת בנחישות כמו שהיא פועלת מולם, על האלימות והסמים והזנות וכל מה שקורה בשכונות האלה בדרום תל אביב. לא כואב ומעורר תמיהה כמה משקיעה המשטרה ובאיזה נחישות מול שפי ודורון לעומת ההפקרות בלוד? זה לא צומח ביום אחד".