המרגל ג'ונתן פולארד אמר עם נחיתתו בישראל במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) כי הוא ורעייתו "מקווים להפוך לאזרחים פרודוקטיביים בהקדם האפשרי ולהמשיך בחיינו כאן". כעת, מתברר למה הוא התכוון ומתי התוכנית צפויה לצאת לפועל, כאשר לא מן הנמנע שבכירים בפוליטיקה ירצו לנצל את המומנטום הנפלא של יום הגעתו ארצה ולשלבו במפלגה כזו או אחרת. עם זאת, מקורביו הבהירו בשיחה עם מעריב כי  "אין שום סיכוי שהוא יתקרב לפוליטיקה".

יש לציין כי במערכת הפוליטית מעריכים בשיחה עם מעריב כמה מסלולים אפשריים למהלך המדובר, בהם שריונו של פולארד במקום החמישי ברשימת הליכוד. אפשרויות נוספות הן שילובו בימינה של בנט, תקווה של סער או שילובו כיו"ר הבית היהודי. דובר הליכוד הכחיש את הדיווח על כך שנשקל להציע לפולארד מקום ברשימתנו.

ג'ונתן פולארד ורעייתו אסתר במטוס בדרך לישראל (צילום: j4jp)
ג'ונתן פולארד ורעייתו אסתר במטוס בדרך לישראל (צילום: j4jp)

בתוך כך, ועדת החוקה של הליכוד, בראשות ח"כ חיים כץ צפויה להתכנס הערב כדי לדון בהצעה המשותפת של יו"ר התנועה, בנימין נתניהו, ויו"ר המרכז באשר לקיום או אי קיום בחירות להרכב הרשימה לקראת הבחירות לכנסת ה-24. במסגרת ההצעה צפוי נתניהו לבקש בין שלושה לארבעה שריונים. נתניהו ישתתף בישיבה בזום כדי לקדם את הצעתו לביטול הבחירות להרכב הרשימה וכן לשריונים ברשימה.

נרשמה התנגדות משמעותית להצעת נתניהו וכץ שלא לקיים פריימריז בשל הגבלות הקורונה. על פי חוקת הליכוד, החלטה על אי קיום וכן על השיריונים מצריכה תמיכת שני שלישים חברי המרכז. מסיבה זו, ראש הממשלה שוקל לוותר על כינוס מרכז הליכוד, זאת בשל הגבלות הסגר, שכן ישנם למעלה מ-3,000 חברי מרכז, ולהעביר את אישור ההחלטה ללשכה בה ישנם 160 חברים.