עזיבה נוספת: שר החוץ גבי אשכנזי הודיע היום (רביעי) לשר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ כי הוא עוזב את המפלגה, ולא ממשיך בכחול לבן. "כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית. כך פעלתי כל חיי וכך אמשיך לפעול. בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עליי - בחרתי לקחת את הסיכון עליי", אמר.

הוא הוסיף: "שינוי השיח מסיפוח השטחים, הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות. החלטתי כאמור, כי אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת כחול לבן וכי אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי. אשאר בתפקידי במשרד החוץ ככל שאדרש. הודיתי לידידי ושותפי לדרך, בני גנץ,  ואיחלתי לו בהצלחה בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות".

גנץ מסר בתגובה: "אני מכבד את החלטתו של חברי שר החוץ אשכנזי ומודה לו מעומק הלב על השותפות בשנתיים האחרונות למען המדינה. אני וגבי מכירים שנים רבות והערכתי אליו רבה. גבי החזיר את משרד החוץ למקומו הטבעי כמשרד מוביל ומשפיע אחרי שנים של הפקרה, וסייע רבות בבלימת תוכנית הסיפוח וקידום נורמליזציה באזור, ואני בטוח שעוד יתרום רבות לציבוריות בישראל״.

מדובר במכה השנייה לכחול לבן בתוך יממה, שכן אתמול שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע על עזיבתו את המפלגה. "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי - ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים", אמר השר. בעקבות כך, שוחח גנץ עם ניסנקורן וביקש שיגיש את התפטרותו מתפקיד שר המשפטים.