שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיש היום (רביעי) כתב התפטרות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ. כזכור, אתמול הודיע ניסנקורן כי הוא עוזב את כחול לבן וחובר למפלגה החדשה שמקים ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. 

"המתקפה נגד שלטון החוק אינה ביקורת בונה ולא מאבק אידיאולוגי", כתב במכתבו לגנץ. "זהו מאבק אישי, של אדם אחד, המבקש להדק את לפיתת החנק סביב צווארה של המערכת במטרה להלך עליה אימים משיקוליו המשפטיים האישיים.

ניסנקורן הוסיף והדגיש: "המציאות הזו מחייבת להוסיף ולעמוד על המשמר. במאבק למען הדמוקרטיה הישראלית, אין לנו ברירה אלא לנצח". במכתב שיועד לנתניהו כתב ניסנקורן: "נוכח בקשתו של ראש הממשלה החליפי, הריני להודיעך על התפטרותי מתפקיד שר המשפטים".

חולדאי וניסנקורן (צילום: נס הפקות )
חולדאי וניסנקורן (צילום: נס הפקות )

אתמול נאם ניסנקורן באירוע שבו הודיע על חבירתו לחולדאי, ואמר: "בחרתי ללכת עם הלב". הוא הסביר: "למעלה מ-15 שנים אני לוקח חלק בעשייה הציבורית. זה בנפשי. וויתרתי על תפקיד ציבורי בכיר ונכנסתי לכנסת ולממשלה, כדי להוסיף ולהשפיע על פי הערכים העומדים לנגד עיניי במוקדי קבלת החלטות בשעת חירום למדינה. אבל זה לא סוד, שכחול לבן הולכת ומתרחקת מעמדותיי ומתפיסת עולמי".

"אחרי לבטים לא פשוטים בחרתי ללכת עם הלב, עם הערכים ועם האידיאולוגיה. בחרתי להצטרף לרון חולדאי, למפלגה ברורה, אידיאולוגית וחזקה. מפלגה שאני יודע להגיד בלב שלם, שתקדם כלכלה חברתית – לצד תחרות הוגנת. תשמור על מדינת הרווחה וסולידריות חברתית, מפלגה שתשים את זכויות האדם והשוויון בין כל אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות. מפלגה שלא חוששת מעמדה מוצקה וברורה גם בתחום המדיני. למי שמאמין בערכים שלנו, כפי שהצגנו כאן הערב, ויש רבים כאלו, אנחנו הבית שלכם. רבים יבואו בעקבותינו".