החשב הכללי של משרד האוצר לשעבר, פרופסור ירון זליכה, הכריז היום (רביעי) כי הוא מקים מפלגה חדשה, "המפלגה הכלכלית", שתרוץ לכנסת בבחירות הקרובות. זליכה אמר כי בכוונתו להיכנס לפוליטיקה לאור "העוול הגדול שנעשה בימים אלו, סדרת ההחלטות שקיבלה הממשלה בחודשים האחרונים ומאיימת להטיל אסון על המדינה. אי אפשר לשבת על הגדר, זה הזמן להפשיל שרוולים ולהתגייס למערכה".

זליכה פתח את דבריו בכך שמדינת ישראל "בדרך לפשיטת רגל כלכלית. הקורונה היא משבר של כוח עליון, אבל המשבר הכלכלי הוא תוצאה של 10 שנים של מנהיגות כלכלית חלשה. מנהיגות שנכנעה למונופולים וקבוצות לחץ על חשבון הצעירים והעצמאים והעסקים הקטנים". לדבריו, התפתח ספורט לאומי "להיכנס בראש הממשלה בנימין נתניהו". זליכה תקף את בנט, סער ולפיד על כך שישבו תחת נתניהו ולא עשו דבר על מנת לשנות את שליטת המונופולים, למרות שהחזיקו בתפקידים שאפשרו להם בכך.

פרופסור ירון זליכה (צילום: אבשלום ששוני)
פרופסור ירון זליכה (צילום: אבשלום ששוני)

"מי שחיבק את המונופולים ועישן סיגר עם הטייקונים וחיבק את קבוצות הלחץ במשק לא יחליף את עורו עכשיו. 30 שנה חקרתי את הכלכלה הישראלית, פרסמתי ספרים ומחקרים, חינכתי דורות של סטודנטים ומילאתי תפקידים בכירים גם במגזר הפרטי וגם הציבורי. בשנת 2003 זכיתי לכהן כחשב הכללי באחת השעות הקשות של המדינה יחד עם נתניהו. בגיבוי של רה''מ שרון הובלנו תכנית חירום כלכלית שחילצה את ישראל ממשבר נורא והעבירה אותה את תקופת הצמיחה והשגשוג הארוכה מאז קום המדינה" ,המשיך זליכה.

החשב הכללי לשעבר הצהיר כי מטרתו היא להגיע לתפקיד שר האוצר. על מנת שיוכל להצעיד את ישראל לתקופת שגשוג ופריחה. "אני יודע איך להוריד את המחירים במשק וגם את מחירי הדיור. אני יודע מה הן ההשקעות והרפורמות הנדרשות בחינוך בבריאות ובתחבורה. אני יודע מי הם המונופולים והטיקונים שחונקים את המשק וסוחטים אותו על חשבון כולנו. הם היו לפני הקורונה והם המשיכו להתעשר עם הקורונה. בזמן שהפוליטיקאים רבים על ימין ושמאל הם בוזזים אותנו עד לשקל האחרון", הסביר זליכה וטען כי "אם נמשיך לבחור באותם האנשים נקבל את אותן התוצאות".

זליכה התחייב כי ייכנס לכל ממשלה אשר תסכים לתוכנית הכלכלית אותה יציג בימים הקרובים, ובלבד שלא תנוהל על ידי נאשם בפלילים. "כמו שנלחמתי בשחיתות של אולמרט והירשזון, כמו שאני נלחם בשחיתות לכאורה של נתניהו, אמשיך להילחם בכל מושחת אחר כי דמוקרטיה ושחיתות לא הולכים יחד", הצהיר זליכה.

החשב הכללי לשעבר פנה לעסקים הקטנים והסביר כי אם היו טייקונים או מונופולים, לא היו נדרשים לשביתות רעב, אלא "היו פורשים לכם שטיח אדום עד לקריית הממשלה". לטענתו, "הכלכלה תצמח ברגע שיפתחו אותה לעסקים הקטנים ולציבורים מודרים כמו הנשים, החרדים והערבים".

זליכה אמר כי עם ישראל הוא עם של יזמים מוכשרים, שיכולים להפוך את הכלכלה הישראלית לאחת החזקות בעולם, אם "תסלק את המונופולים. הפער בין מה שיכול להיות למה שקורה, נובע ממנהיגות כלכלית מבולבלת, פחדנית וחלשה אשר נגועה בשיקולים זרים ואת זה חייבים לשנות".