על פי גורמים בממשלתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הנשיא וצוותו דוחפים להכרזה נוספת על הסכם נורמליזציה בין מדינת ישראל לבין מדינה מוסלמית או מדינה ערבית, בטרם יושבע ג'ו ביידן כנשיא ה-46 של ארצות הברית.

"אנחנו עובדים קשה מאוד כדי שזה ייצא לפועל", מסר גורם, אשר גם היה מעורב בהכנת "הסכם אברהם" לג'רוזלם פוסט. כזכור, בארבעת החודשים האחרונים ישראל חתמה על הסכמי נורמליזציה עם איחוד האמירויות, בחריין, סודאן ומרוקו. לפי ההסכמים, כל המדינות יפתחו את קשריהן הדיפלומטיים עם ישראל.

נתניהו על הסכם הנורמליזציה עם מרוקו. צילום: רויטרס

 בשבועות האחרונים, גורמים בירושלים ובבית הלבן רמזו כי אינדונזיה, מאוריטניה ועומאן יכולות להיות אופציות ריאליות עבור ההסכם הבא, מכיוון שלשלשותיהן היו קשרים ברמה כזו או אחרת עם ישראל, גם אם לא באופן רשמי. בנוסף, גם פקיסטן הוזכרה כמועמדת אפשרית.

מדינה נוספת שיכולה להיחשב כאפשרות היא סעודיה, זאת לאור הפגישה שנערכה מוקדם יותר החודש בין יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן וראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו. ממשל טראמפ אישר השבוע מכירה של פצצות מתקדמות לסעודיה, בעסקה ששוויה הכולל הוא כ-290 מיליון דולרים. בישראל מעריכים כי עסקאות נוספות יצאו לפועל במידה וסעודיה תסכים לנרמל את יחסיה עם ישראל.