יהושע מצא, שר הבריאות לשעבר בממשלת נתניהו בשנות ה-90, חבר תנועת החרות, הליכוד ואיש הלח"י לשעבר, הלך לעולמו הערב בגיל 90. 

מצא נולד בירושלים למשפחה ממוצא יווני. בגיל 14 הצטרף לתנועת הלח"י בהשפעת סביבתו, ולחם מטעמה במלחמת העצמאות. בשנת 1971 מונה ליו"ר הנהלת בית"ר ירושלים והחליף את נשיא המדינה בתפקיד, רובי ריבלין. הקריירה הפוליטית שלו החלה בשנת 1965, עם היבחרו למועצת העיר ירושלים מטעם מפלגת חרות. הוא כיהן כחבר מועצה במשך 20 שנים. הוא נבחר לראשונה לכנסת בשנת 1984, וכיהן בה עד שנת 2002, בה עבר לכהן כנשיא ארגון הבונדס, שעוסק במכירת אגרות חוב של ממשלת ישראל ליהודי התפוצות. 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד למצא ז"ל: "יהושע מצא חברי, איש ירושלים ויקירה, איננו. איש הלח״י, מאֲדָנִיה של המדינה. מנהיג של מעשה ומחשבה, ממתכנניה ובוניה של ירושלים, שהיה רעי גם כשלאורך השנים היינו לעיתים יריבים. אחסר את הליווי והעצה הטובה, אחסר את תבונתו. אני שולח חיבוק חם למשפחתו, אשא את זכרו עמי תמיד."

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד לו גם כן: "אני מבקש להביע את צערי העמוק על פטירתו של חבר הכנסת והשר לשעבר, יהושע מצא ז''ל, ואני מוסר את מלוא תנחומיי למשפחתו. היכרותי עם יהושע – ירושלמי בלב ובנפש – החלה לפני עשרות שנים. הוא היה בית"רי נלהב, ששרת נאמנה את הציבור הרחב במסגרת תנועת 'החירות' ומפלגת 'הליכוד' – הן בעיריית ירושלים, הן בכנסת".

יו"ר הכנסת, יריב לוין, צייץ בטוויטר מילות צער על מותו: "קיבלתי בצער רב את ההודעה על פטירתו של השר וחבר הכנסת לשעבר יהושע מצא. יהושע מצא הקדיש את חייו ואת עשייתו הציבורית למען שלמות הארץ, ובפרט למען אחדותה ושלמותה של ירושלים הבירה. יהושע מצא היה ויישאר סמל לאיש ציבור ערכי ומסור, אשר היה נאמן תמיד לדרכה האידיאולוגית של תנועת הליכוד ולציבור שולחיו. יהי זכרו של יהושע מצא היקר - ברוך".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע את צערו גם כן: "שר הבריאות לשעבר יהושע מצא היה יקיר ירושלים וציוני בכל מאודו, איש שכבר בשנות בחרותו הצטרף ללח"י במאבק הציוני להקמת מדינת ישראל. כחבר כנסת שנים ארוכות וכשר הבריאות יהושע שימש דוגמה ומופת להתנהלות נבחרי ציבור למען הציבור. יהי זכרו ברוך".

ראש העיר ירושלים משה ליאון ביקש "לשגר תנחומים כנים, בשמי ובשם הנהלת העיר, לבני משפחת מצא היקרים על לכתו של ידידי הטוב, איש ירושלים, יהושע מצא", והוסיף: "הכרתי את יהושע באופן אישי במשך 30 שנה ונפגשנו שוב ושוב בצמתי עשיה רבים ומשמעותיים בציבוריות הישראלית, כאשר כיהן כח"כ, כשר הבריאות, כיו"ר קבוצת ביתר-ירושלים וכנשיא הבונדס. יהושוע היה אדם גדול, מסור בכל מאודו לשליחות הציבורית, פיקח ונבון באופן יוצא מן הכלל ומאיר פנים לכל אחד.

יהושע היה יליד העיר העתיקה, וכל חייו פעל בעיר ולמענה. במשך 20 שנה היה חבר מועצת העיר ובמשך עשור זכה לכהן כסגן ראש העיר ירושלים, כשלאורך התקופה פעל רבות למענה ולמען ותושביה. יהושע היה סמל דוגמה ומופת לכל מה שטוב ויפה בעיר. אני מוסר מכאן חיבוק גדול למשפחתו האהובה ובעיקר לבנותיו היקרות, אסתר, סיגלית ואילה, ולבנו אמיר – עובד מסור בעיריית ירושלים. בבניין ירושלים תנוחמו ולא תדעו עוד צער".