ח"כ רם שפע הודיע היום (חמישי) כי הוא פורש ממפלגת כחול לבן ולא יתמודד עמה בבחירות לכנסת ה-24. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב שפע: "סיימתי כעת שיחה עם בני גנץ. לשנינו היה ברור שהפערים שנוצרו ביני ובין המפלגה יביאו לעזיבתי את כחול לבן. אני שלם מאוד, אבל בכנות, כואב לי. אני אוהב את בני ואת יתר החברים מאד. המסע של המחנה כולו השואף ליצור חברה דמוקרטית ליברלית, הכרחי היום יותר מתמיד. אמשיך לקחת חלק מהמסע הזה".

ח"כ שפע פנה לגנץ וכתב: "בני, לך במיוחד נתונה תודה ממעמקי ליבי על ההזדמנות הגדולה שהענקת לי ועל האמונה. למרות שאנחנו נפרדים פוליטית, אני אמשיך להעריך את הדרך הייחודית שלך, את השיקולים הלאומיים שתמיד גוברים על האישיים, את הדאגה העמוקה לאזרחים, את היכולת הנדירה לוותר על האגו ואת הלב הענק שלך. אני בטוח שנמשיך להשפיע כל אחד ממקומו, ככל הניתן".

בכך מצטרף שפע לגל העזיבות את מפלגת כחול לבן, לאחר עזיבתם של אסף זמיר, מיקי חיימוביץ, אבי ניסנקורן, גבי אשכנזי, עינב קבלה ומיכל קוטלר-וונש. ח"כ שפע עומד בראש ועדת החינוך ובתחילת השבוע מנע את החלטת הממשלה להותיר את תלמידי כיתות ה'-י' ללמידה מרחוק בעקבות הסגר.

ח"כ שפע, לצד אסף זמיר ומיקי חיימוביץ', הוא אחד משלושת חברי הכנסת מטעם סיעת כחול לבן שהצביעו נגד הצעת הפשרה לדחיית מועד אישור התקציב. כמו זמיר וחיימוביץ', גם שפע כאמור מסיים את דרכו במפלגתו של בני גנץ.