גלעד שרון שוחח היום (חמישי) עם רוני בר-און ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM, וביקר בחריפות את החלטת הליכוד למנוע פריימריז פתוחים ועדכניים לליכוד. הוא אף תקף את רה"מ, בנימין נתניהו, וכינה את מפלגת הבית שלו "דיקטטורה". עוד הוסיף לדבר על מפלגות הימין השונות בגוש, והסביר מדוע לא יצטרף לאף אחת מהן.

זו כבר פעם רביעית ברצף שהרשימה ללא בחירות בפריימריז, זה נראה שנתניהו מונע מגלעד שרון לנסות להיבחר כדין לרשימת הליכוד לכנסת.
"אנחנו מתהדרים בזה שאנחנו מפלגה דמוקרטית, אבל אצלנו כבר ארבע פעמים לא עשו פריימריז. במה אנחנו שונים מכל המפלגות הדיקטטוריות? להפך, זה יותר גרוע אצלנו כי יש את היומרה של הדמוקרטיה. אצל המפלגות הדיקטטוריות אף אחד לא מצפה לכלום ובעצם זו יומרה שאין לה כיסוי. הדבר הזה חמור כ זו החיות, הרעננות, האנשים החדשים, היכולת להצמיח מנהיגים חדשים, דם חדש, לנער את האבק ואת העובש, בהחלט עובש וזה סוד כוחנו, מעבר לזה שזה מחייב את חוקת הליכוד ותוסיף על זה שיש לך 130 אלף חברים שמשלמים מיסים כל שנה והזכות היחידה שזה מקנה להם היא לקבוע את הרשימה, ופעם אחר פעם אתה לוקח את זה מהם ומצפה מהם ביום הבחירות שכולנו נרוץ ונביא בוחרים. זה כבר לא הגיוני וזה עלול להביא אותנו לאופוזיציה".

עד מתי תחכה? יש לך יותר משותף עם סער מאשר המפריד, גם בנט הוא אדם שאתם חושבים אותו דבר על הרבה דברים. למה לשבת ולחכות?
"החברות שלי בליכוד לא מותנית בשום דבר. אני חבר ליכוד, ואני לא מאמין בכל מפלגות האווירה. ימינה זו פיקציה, על מה נותנים להם דו ספרתי בסקרים? זה הכל תוצר לוואי של התנהגות בעייתית שלנו, של שורה של חברי כנסת ושרים שמפחדים להביע את דעתם, עסוקים יותר מדי בחנופה ופחות מדי בהבעת עמדות משל עצמם. צריך מפלגה שורשית, אני מאמין שצריך לתקן מבפנים מתוך הליכוד".

אתה הבן של אריאל שרון, אני הייתי על ידו שהקים את הליכוד, וכשאמר שאי אפשר לעבוד יותר עם האנשים האלה הוא קם, הוא לא פרש מהליכוד, הוא הפריש את הליכוד ממנו ואמר תודה רבה, אני רוצה לעבוד.
"את אבא שלי אי אפשר להשוות לשום דבר שמסתובב על המגרש, זו ליגה הרבה יותר גבוהה, הוא היה מקבל לבדו אולי 50 מנדטים והיה יכול לעשות קואליציה כמעט עם עצמו. גם המפלגה שהקים, בלעדיו זה לקח קצת זמן וזה נעלם כי מפלגה צריכה להיות רק שורשית. מפלגה שתלויה באדם אחד בסוף היא איננה".

אז הוא טעה כשהוא הקים את קדימה כי היא הייתה מפלגת אווירה.
"לדעתי בראייה לאחור צריך רק מפלגות שורשיות. בימים הכי גדולים של קדימה הזמינו אותי לבוא וזה היה שמאלני מדי בשבילי. יש לי סבלנות, אני איש ליכוד ואבחר בסוף בליכוד, ייקח זמן אבל אני לא הולך לשום מקום. אני לא עושה חשבון לאף אחד. מה שקורה כרגע זה בניגוד לחוק, זה דיקטטורי, זה חמור וזה יכול לשלוח אותנו לאופוזיציה, זה פשוט יכול להזיק לנו מאוד".