ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב (שבת) בישיבת מזכירות הליכוד: "הפעם יהיו לנו לפחות שני מנדטים מהמגזר הערבי. הם אוהבים את השלום שלנו, הם רואים שאנחנו נמגר את הפשיעה".

נתניהו מסכם את 2020

יו"ר מפלגת "תקווה חדשה", גדעון סער, תקף את נתניהו בציוץ בטוויטר: "‏אחרי שנים של חידלון וחוסר מעש נזכר הערב ראש הממשלה לדבר על גיבוש תוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית. מצער שעד היום הנושא לא עניין אותו ושממשלתו מנעה רק לאחרונה את העברת הצעת החוק שלי לעונשי מינימום למחזיקים וסוחרים בנשק בלתי חוקי".

גם ברשימה המשותפת נשמעו קולות ביקורתיים על פניית נתניהו למגזר הערבי. ח"כ סמי אבו שחאדה (בל"ד) צייץ: "נתניהו החליט לקחת את עבאס למשט על הטיטניק. אנחנו מכירים את נתניהו וסירבנו לעלות מההתחלה".

יו"ר רע"ם, מנצור עבאס, התייחס גם הוא לדבריו של נתניהו: "שמחתי לזהות ראשון ולהוביל את השינוי בתפישה של הפוליטיקאים בימין הישראלי כלפי החברה הערבית, מיחס עוין לאזרחי המדינה הערבים ליחס שמציב אותם במרכז השיח הפוליטי בצל מערכת בחירות מורכבת זו! אנו בניה ופניה של החברה הערבית שמיצגים אותה בכבוד, ממליץ לכם לחפש קולות בחדרה ולא באום אלפחם".

יו״ר בל״ד ברשימה המשותפת ח"כ אמטאנס שחאדה, גינה את מהלכי נתניהו ואמר: "הכיסא של נתניהו רועד, לכן הוא מדמיין תרחישים שבהם הציבור הערבי יצביע למי שדיכא, שיסע, הסית והדיר אותו. האוטובוסים שלנו מוכנים לנהור לקלפי, אבל בטח שלא כדי להצביע לגדול המסיתים נגדנו".

השר לביטחון פנים מהליכוד, אמיר אוחנה, תקף בחזרה את סער וצייץ: "משום שזכרונך בגד בך: 2015: תכנית חומש תקדימית בסך 15 מיליארד ש"ח, 2020: החלטות 922 ו-1480 הוארכו, הקמת תשע תחנות משטרה לחברה הערבית, מחר: אציג לרה״מ תכנית שצוות מנכ"לים עמל עליה שנה. יש עוד לעשות אבל מי שמצייץ "חידלון וחוסר מעש" לא מציע תקווה חדשה — אלא פוליטיקה ישנה ושקרית".

כזכור, בשבועות האחרונים נטען כי חלה התקרבות בין נתניהו לבין סיעת רע"מ ברשימה המשותפת, בראשות מנסור עבאס. עבאס אמר לאחרונה בראיון למעריב: "אני לא שולל ישיבה עם נתניהו".

הדבר עורר ביקורת על נתניהו, בטענה שבמערכות הבחירות האחרונות תקף את כחול לבן על רקע כוונתה, לכאורה, להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת.