יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, פרסם הבוקר (ראשון) סרטון בו חשף את המצע של מפלגתו בענייני משפט. סער עקץ את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטענה כי הוא מתעניין רק במצבו המשפטי האישי ולא בתיקון המערכת.

"במשך 15 שנות שלטונו הזניח נתניהו את מערכת המשפט ולא ביצע בה אפילו רפורמה אחת. אני עסקתי בזה כל השנים והעברתי חוקים חשובים בנושא. את מערכת המשפט שלנו צריך לתקן אבל לא להרוס. חקיקה פרסונלית – חוק צרפתי או חוקי חסינות היא גם פסולה וגם מסיטה את תשומת הלב ממה שבאמת צריך לעשות", התחיל סער.

"חייבים לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ולהעביר את סמכויות התביעה לפרקליט המדינה. לא רק בגלל ריכוז הסמכויות הקיצוני. המצב שבו אותו אדם גם מייעץ לראש הממשלה ולשרים בענייני מדיניות וגם מורה על חקירתם והעמדתם לדין הוא לא הגיוני ונגוע בניגוד עניינים מובנה", הוסיף.

"התביעה צריכה להיות עצמאית, אבל כמו על כל רשות, חייבת להיות עליה ביקורת אפקטיבית. צריך לתת שיניים לנציבות תלונות הציבור על הפרקליטות. זה צריך להיות גוף עצמאי, בלתי תלוי, עם סמכויות חקירה ושלהמלצותיו צריך שיהיה תוקף מחייב", המשיך סער.

"מינוי שופטים לבית המשפט העליון לא צריך להתנהל בחדרי חדרים. נעביר את הצעת החוק שלי לשימוע פומבי למועמדים לבית המשפט העליון. מהלכים אלה ונוספים יחזקו את מערכת אכיפת החוק ואת אמון הציבור בה. נציג במהלך מערכת הבחירות תכנית סדורה ושלמה לתיקון מערכת המשפט. יש הרבה מה לעשות, ואנחנו נעשה", סיים סער את דבריו.

מהליכוד נמסר בתגובה: "לגדעון אין איך להקים ממשלה בלי מרצ ולפיד, אז התוכנית שלו תישאר רק בפייסבוק. רק הליכוד יכול להקים ממשלת ימין על מלא".