יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס למערכת הבחירות ולשיתוף הפעולה המסתמן של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם חלקים ברשימה המשותפת.

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

"אנחנו בפתח של מערכת בחירות רביעית אינסופית, אני חושב שצריך להחליף את נתניהו אבל לא בגלל המשפטים אלא למרות המשפטים. בגלל שהוא לא יוכל לחלץ את מדינת ישראל, לא יוכל לאחד אותנו כדי לצאת מהבור הגדול שאנחנו נמצאים בו וצריך להגיד לו תודה גדולה ובכבוד גדול", אמר בנט.

אם זה לא בגלל המשפטים, אתם תעזרו לו אם תהיו בקואליציה שלו?
"לא, אני סומך על השופטים שיתנו משפט צדק. אני חושב שהיה פה מאמץ מאוד מאוד גדול של הפרקליטות יותר ממה שצריך בעניין הזה, ואני לא חושב שבגלל הדבר הזה הוא צריך ללכת הביתה, כי המחוקק מראש חזה את המצב הזה ואמר שעל כתבי אישום לא הולכים הביתה. מ-1996 כל רה"מ בלי יוצא מן הכלל נמצא תחת חקירות, זה דבר מטורלל שמסרס את ראשי הממשלה מהיכולת לפעול, אבל זה לא הנושא המרכזי שלי בימים אלה".

צריך להחליף אותו בכל מחיר, גם אם זה גדעון סער או לפיד?
"האובססיה שלי זה מדינת ישראל ולא ראשות ממשלה, תמיד לפני הבחירות אמרתי שאני אמליץ על נתניהו. זו הפעם הראשונה שאני אומר שלא אמליץ על נתניהו, אני אמליץ עליי. אני אומר, בשונה מכל מקהלת 'רק לא ביבי' והפסילה האוטומטית, שהציבור יחליט. אני בא לכל המצביעים ואומר להם 'אתם חושבים שנתניהו הכתובת לחלץ אותנו מכמעט מיליון מובטלים? להוריד את מחירי הדיור שבתקופתו זינקו באחוזים מטורפים ויוקר המחיה? והנושא של חרדים שלא משתתפים במעגל העבודה, מה שלא עשה ב-20 שנה'? אני חושב שלנו יש פתרונות מאוד יצירתיים בכל התחומים, ואנחנו מציעים את זה לציבור ומקווים שהציבור ייתן את הכוח".

ממשלה עם נתניהו, חרדים ואתה לבין ממשלה שיציעו לך רוטציה של ליברמן, סער, לפיד, בלי ערבים, בלי מרצ ואולי עם החרדים. מה תחליט?
"אני אחליט ללכת עם הממשלה שיש לה יותר סיכוי להשתלט על הקורונה, לשקם את הכלכלה ולאחד את העם. זה כל כך תלוי סיטואציה אני מקווה שאני אוכל להקים את הממשלה. האם בכל מקרה אני הולך עם נתניהו? התשובה היא ממש לא, אני לא בכיס שלו. אני אחליט אחרי הבחירות לפי הנסיבות לעשות את הדבר הטוב ביותר למדינת ישראל. מי שבונה על תמיכה אוטומטית בנתניהו שוגה. נתניהו יש לו זכויות גדולות מאוד אבל הגיע הזמן למדינת ישראל להתקדם קדימה".

ממשלה עם מרצ?
"אני כל הזמן מסתכל על ממשלת 1984, שמיר-פרס. שני אנשים הכי שונים שיש אידיאולוגית ואישיותית, אבל עמד בפניהם משבר, אינפלציה נוראית והיתקעות בעומק לבנון, והם הצליחו לשים בצד את המחלוקות והצילו את מדינת ישראל". 

גנב לך את הטיקט עם תהילת החיסונים.
"אני מברך על החיסונים, זה לא פותר את בעיית האבטלה והאנשים שנפגעו מאוד בשנה האחרונה, מאות אלפים, בצורה אנושה. לא היינו צריכים להגיע לזה. אני מסתכל קדימה, מה האתגרים הגדולים למדינת ישראל – להכניס מאות אלפי אנשים לתעסוקה איכותית יותר מקודם, וזה יקרה באמצעות שת"פ בין עסקים לבין בתי ספר למקצועות באמצעות ואוצ'רים.

"הדבר השני זה החרדים – אני מציע הפוך מכולם, לבטל את חובת הגיוס מגיל 21 ומעלה לחרדים. חרדי שהגיע לגיל 21 יעשה מה שהוא רוצה. להוריד את זה מגיל 24 לגיל 21 כי זה חכם למרות שזה לא הוגן. העסקנים החרדים נגד, כי יש אינטרס שיישארו בישיבה גם אם לא לומדים, והאנטי חרדים טוענים שזה לא פייר והם צודקים. אבל אם נעשה את זה למשך עשור אנחנו עשינו דבר ענק לעתיד מדינת ישראל, כי אם הקורונה הוכיחה משהו זה שיש כמה מדינות שונות - ישראל, חרדים וערבים. זה סוג הפתרונות שאנחנו נביא, שונים ויצירתיים מהשטח".

מה ההבדל בינך לבין גדעון סער?
"אני מעריך את גדעון וחושב שהוא יכול להיות צלע משמעותית בממשלה שבעזרת השם אני אקים. ההבדל הגודל בין המפלגות – שם זה מפלגה של פוליטיקאים, אף אחד לא הקים עסק, אף אחד לא יודע מה זה תזרים מזומנים, לא יצר מקומות עבודה. נחליף פוליטיקאים בעוד פוליטיקאים. ואנחנו מביאים קבלות כולל בשנה האחרונה, איפה הם היו בשנה האחרונה? מה אלקין או סער עשו? אני מבקש את אמון הציבור להפקיד בידי את ההנהגה של מדינת ישראל, אחרי שהייתי שר ביטחון כולל באירועים משמעותיים, חבר קבינט בצוק איתן ועם רקע צבאי משמעותי כנ"ל בתחום העסקי כלכלי, שר כלכלה וחינוך. אבל הייחוד שלנו זה שאנחנו מוכנים לבוא ולשנות סדרי עולם, לשבור מונופולים – השכלה גבוהה, לעשות דברים שאחרים לא מוכנים למען האזרחים והגיע הזמן לתת לנו את המושכות". 

סער פרסם את התוכנית שלו למערכת המשפט. נשמע דומה.
"דברים שמזמן אנחנו דוחפים לקדם. לצערי מי שבד"כ בלם את זה, זה הליכוד בעצמו יחד עם כולנו, ששאשא ביטון הייתה שם. צריך לבדוק איפה היו אותם אנשים בהצבעות על הדברים האלה עצמם. אם מישהו עשה שינוי משמעותי במערכת המשפט זו איילת שקד, שאחרי שנים שהוועדה למינוי שופטים הייתה בידיים במונופול של נשיאת ביהמ"ש, היא הוציאה את זה על ידי עסקה מאוד יצירתית עם אפי נווה, וככה הצליחה למנות שופטים עליונים שונים. גם בדבר הזה אנחנו באים עם עשייה, עם קבלות ונמשיך לעשות את זה".

תנועה אסלאמית ונתניהו?
"זה דבר באמת תמוה, מנסור עבאס הוא תנועת אחות של חמאס. שתיהן תנועות בת של האחים המוסלמים העולמי. זה פשוט בלתי נתפס. לפנות לציבור הערבי זה מבורך. ללכת לשת"פ עם רע"מ זה דבר מטורף לגמרי, וגם חמור מאוד כי זה נותן לגיטימציה ממש לתנועת האחים המוסלמים. אני לא אשתף פעולה עם האחים המוסלמים בסניף הישראלי, גם אנשים שמאוד העריכו את ביבי צריכים להרים דגל על הדבר הזה. הרי מה יקרה? תהיה ברית של עוד קצבאות, מה הדיל? דיל של קצבאות, הזרמת כספים בדיוק למי שאנחנו לא רוצים להזרים כספים, לתנועה האסלאמית. הציבור הערבי הוא חלק ממדינת ישראל, צריך לקרב אותו. חיבור ושת"פ עם האזרחים הערבים בישראל וודאי, אבל לחבק את תנועת האחות שלחמאס בישראל זה בושה וחרפה ואנשי ימין צריכים להיות הראשונים זועקים על זה".