השר להשכלה גבוהה לשעבר זאב אלקין, התראיין היום (ראשון) לתכוניתם של אריה אלדד וניסים משעל ב-103FM ושוחח איתם על ניסיונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגייס את המגזר הערבי להצביע למפלגת הליכוד בבחירות הקרובות. אלקין כינה את מאמצי רה''מ כ"סיפורי הזיה, סוג ייאוש שהכל בו אפשרי. הוא רוצה שהיריב שלו יהיה יאיר לפיד". בנוסף, אלקין הסביר מדוע חבר לגדעון סער יש את הסיכוי הטוב ביותר להחליף את נתניהו בתפקיד ראש הממשלה: "בפעם הראשונה יש פה אלטרנטיבה של מנהיג אמיתי עם המון ניסיון שמגיע דווקא מהימין".

שמים לב שנתניהו מתחיל לחפש קולות במגזר הערבי ומאמין שמשם הוא ייקח את הקולות שיכריעו את הבחירות. מה אתה אומר על זה?
"אני אומר שזה סוג ייאוש של הכל אפשרי, הפעם עבאס הוא קשר הצלה אפשרי שמדברים עליו, זה נראה לי יותר סיפורי הזיה".

נתניהו ואדלשטיין עם המתחסן המיליון  (צילום: צילום מסך)
נתניהו ואדלשטיין עם המתחסן המיליון (צילום: צילום מסך)

אבל גם אתם לא פוסלים הצבת מועמד ערבי במפלגה.
"ודאי שלא. אני חושב שזה לגיטימי לעודד הצבעה של המגזר למפלגות המיינסטרים של הציבור הישראלי, שמדברות על מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. אשמח שיהיו כמה שיותר נציגי המגזר, שישתלבו בכל המפלגות הציוניות. נתניהו יותר מצטלם בזה, זה לא אומר שזה עובד, גם עם הצילום הבנתי שיצאו בעיות. כשהכל זה צילום ורק עבודה בעיניים, גם כאלה דברים קורים. קיבלנו פניות מהמגזר הערבי והדרוזי של אנשים שרוצים לפעול ולעזור, ואני מקווה שיהיו לא מעטים שיצביעו לנו, ואנו לא צריכים בשביל זה לעשות עבודה בעיניים".

אתה באמת חושב שנתניהו יכול לסגת מיהודה ושומרון?
"ברגע שהשיקולים האישיים גוברים על הלאומיים, הכל אפשרי. אם אפשר לקחת את המדינה לבחירות ולשתק את המדינה בתקופה כזאת אז הכל אפשרי".

אם סער לא היה מקים מפלגה, היית נשאר איתו?
"אם הייתי מתייאש סופית יכול להיות שהייתי פורש מהחיים הפוליטיים, שקלתי את האופציה הזו. ברגע שסער הקים אלטרנטיבה, היה ברור שאין בליכוד סיכוי לשינוי. בפעם ראשונה יש פה אלטרנטיבה של מנהיג אמיתי עם המון ניסיון שמגיע דווקא מהימין, ומעמיד אלטרנטיבה שלטונית".

אין מעברים נוספים?
"אני לא מכיר. רבים מחברי סיעת הליכוד הנוכחית חושבים כמוני ואפילו בצורה יותר חריפה".

על הריבונות אמר אלקין כי "אנו לא משנים את עמדתנו במסגרת ההתמודדות, או מקימים מפלגת ימין מרכז, שתהייה כמו הליכוד של פעם. אנו תומכים בריבונות הישראלית על ההתיישבות הישראלית באיו"ש, עד כמה זה ישים בקדנציה הנוכחית? כנראה שלצערי לא".

"כולם מבינים שהסיכוי היחידי להציב חלופה לנתניהו היא מימין ולכן היחידי שיכול לנצח את נתניהו זה סער. הדבר שנתניהו מאחל לו הכי הרבה זה לראות את לפיד כמועמד נגדו ולהחזיר את השיח לימין ושמאל. הדבר שהכי מטריד אותו זו מועמדותו של סער כי היא באה מימין ומאידיאולוגיה ברורה, הוא מבין שרק ככה הוא יכול להיות מנוצח".