נאיל זועבי, לשעבר מנהל בית ספר בטמרה, הוזכר כמועמד לשריון כנציג החברה הערבית ברשימת הליכוד לכנסת, שוחח הבוקר (שני) בנושא עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לפרסומים.

בנימין נתניהו נפגש עם המתחסן המיליון לקורונה באום אל פאחם. צילום: איתי בן און, סאונד: ניר שרף / לע"מ

קיבלת טלפון?
"אני חושב שגולת הכותרת היא לא נאיל זועבי אלא הדבר הטוב והיפה שקורה, שכבר נפל האסימון, שכבוד רה"מ, ואני מאמין שהוא מתכוון לזה, רוצה לשריין מישהו ערבי. אם זה זועבי או לא, זה צעד היסטורי שהממשלה מושיטה יד למגזר הערבי, רק הממשלה יש בכוחה לחזק ולמנף את המגזר הערבי ולהביא אותו למחוזות שלא היה בהם אף פעם".

מה הצבעת בבחירות הקודמות?
"אני חושב שזו שאלה לא רלוונטית".

לא ליכוד.
"שאלה לא רלוונטית כרגע, אני אגיד בזמן שצריך להגיד".

במערכות הקודמות נתניהו אמר הערבים נוהרים לקלפיות, יש מצב שהצבעתם מח"ל?
"קלישאות וסיסמאות לא הצליחו לעבוד עליי, פוליטיקאי גם כן יכולים להגיד נוהרים לקלפיות, ועכשיו אנחנו אומרים את זה בכיוון האחר. רה"מ בעצמו יצא ודיבר על זה ואפילו התנצל על זה, אני לא חושב שזה דבר שצריך לעשות ממנו יותר".

האם דיברו איתך? יש משא ומתן? רה"מ התקשר? מישהו מהמגזר הערבי ניסה לקיים איתך משא ומתן?
"היו שיחות עם הליכוד ועם מפלגות אחרות, גולת הכותרת היא לא נאיל זועבי, אנחנו עובדים כמה שיותר כדי שהמפלגות היהודיות הציונית יהיו במגזר הערבי ויצליחו למשוך את המגזר הערבי למקום אחר. אי אפשר להשאיר את המגזר הערבי תחת החסות של המפלגה".

סער, לפיד, נתניהו, יש על מה לדבר עם כולם?
"אני מאוד רוצה לראות את המפלגות, אני רואה בזה מנהיגות אותנטית, אמיתית, אני רואה בזה שרה"מ והמפלגות היהודיות פונות למגזר הערבי באופן ישיר מעשה ישראלי, מעשה ערכי, שאנחנו כל כך רוצים שזה יקרה".

נתניהו התקשר?
"עדיין אני לא יכול להגיד כלום".

מה משותף בינך לבין הליכוד?
"המשותף הוא שאני רואה שרק מפלגת שלטון שיש בכוחה לקחת את המגזר מבועת הדם בה הוא שוחה, מהאלימות, להוציא את המגזר מהמנהיגות שלו, שמדברת על כל העולם ואשתו ולא מדבר על ערביי ישראל, זה המשותף. כל העולם הערבי מצליח לעשות שלום עם מדינת ישראל ודווקא הערבים אזרחי המדינה לא מצליחים – זה לדעתי צעד היסטורי, שלא היה כמוהו החיבור הזה בין המגזר. אני בכלל לא רואה בזה ציניות, אני רואה בזה דבר ישראלי".

רה"מ נלחם על החיים שלו. הוא מתח ביקורת על גנץ שרצה את תמיכת המשותפת.
"גם אני מתחתי ביקורת חריפה על מר גנץ בזמנו כאשר התחיל לדבר עם הרשימה המשותפת, עם אנשים שרק לפני יום-יומיים קראו לחייל מצורע, ולמי שמתנדב בשירות לאומי 'בוגד' וכו', רק לא מזמן דחפו שוטר ולא גינו פיגוע".

גם אתה כעסת על גנץ שפנה למשותפת? היא מייצגת אותך.
"לא רק כעסתי, כתבתי מאמר בסגנון הדברים 'השתגעתם'. הם לא מייצגים אותי ולא ייצגו אותי בעבר ולא ייצגו אותי בעתיד".

תמיכה בסיפוח, המשך הבנייה בהתנחלויות, מקובל עליך?
"כל דבר בעיתו, אנחנו לא דנים בפרטים".

מה העמדה שלך?
"אני בעד זכויות לערביי ישראל, חובות לערביי ישראל, השילוב הזה".

אם נתניהו יביא את עניין הסיפוח, איך תצביע?
"כל דבר בעיתו. אני רוצה להיות אזרח שותף במדינת ישראל, אנחנו מחנכים לזה. במדינת ישראל חיים 2 מיליון ערבים שאמורים להיות אזרחים לכל דבר ועניין".

איזה שר היית רוצה להיות? חינוך?
"הצעדים שנעשים עכשיו והדיבור על שריון ערבי ברשימת הליכוד זה דבר מבורך וכל כך חיכיתי לו ואני חושב שציוניות אמיתית וישראליות אמיתית היא לא להשאיר את הערבים לבד. אני רוצה להיות הערבי הישראלי הראשון שפועל מתוך אמונה עמוקה שאין לו מדינה אחרת וכך אנחנו נתחיל".