77 ימים לבחירות: ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג החליטה היום (שני) כי הכנסת תצא לפגרת בחירות. עפ"י הצעת נשיאות הכנסת שאושרה בוועדה, פגרת הכנסת תחל ביום רביעי, ה-6 בינואר 2021 ועד ליום כינוסה של הכנסת ה-24. בתקופת הפגרה תפעל ועדת ההסכמות בהשתתפות נציגי הקואליציה והאופוזיציה, הח"כים מיקי זוהר מהליכוד ומאיר כהן מיש עתיד-תל"ם.

יריב לוין נועל את הכנסת ה-23 (צילום: ערוץ כנסת)

עוד הוחלט כי 25 ח"כים יוכלו לבקש את כינוס מליאת הכנסת והממשלה תהיה רשאית לבקש לכנס את המליאה לדון בהצעות חוק. כמו כן, ועדות הכנסת הדנות בתחומים שסמכותן בענייני הקורונה בנושאים המתחייבים וקשורים בקשר ישיר לקורונה, יוכלו להתכנס ללא אישור ועדת ההסכמות. בנוסף, ועדת הכנסת, הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון (בדיוני העברות תקציביות דחופות) וארבע ועדות משנה של ועדת החוץ והביטחון (באישור יו"ר הוועדה), יהיו רשאיות להתכנס בעניינים שבסמכותם ללא אישור ועדת ההסכמות. 

הוועדה גם עסקה בשינויים בוועדות השונות בעקבות התפטרותם של ח"כים מהכנסת. היא המליצה על ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד לתפקיד יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, במקומו של עפר שלח, ועל ח"כ יעל רון בן משה מכחול לבן, לתפקיד יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה.

כזכור, הכנסת ה-23 התפזרה בחודש שעבר, לאחר שלא העבירה את חוק תקציב המדינה לשנת 2021 כנדרש. ישראל יצאה למערכת בחירות בפעם הרביעית בתוך שנתיים. בשעות האחרונות לכהונתה, אישרה מליאת הכנסת את הצעות החוק המאפשרות תקציב המשכי לשנת 2021 גם בהיעדר חוק התקציב, כדי להבטיח את המשך ביצוע רשת הביטחון הכלכלית בתקופת הקורונה.