שר המשפטים לשעבר חיים רמון שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על ההתרחשויות הפוליטיות והעריך כי המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסכנה: "אתמול קמה הקואליציה שתביס את ביבי. הסכמי העודפים שנחתמו אתמול יוצרים מציאות כמעט בלתי אפשרית לנתניהו".

הפגנות בבלפור נגד נתניהו (צילום: רויטרס)

ינון: אתה אמרת שביבי יפסיד.
"מתנהל בישראל עכשיו אחד משכתובי ההיסטוריה המפוארים ביותר שראשי המשכתבים ברוסיה הסובייטית יכלו להתגאות בממשיכיהם. מספרים שמפא"י אחראית למערכת הבריאות המפוארת, שקר שלא היה כדוגמתו. מפא"י העבודה וההסתדרות מנעו מאז שקמה מדינה להקים מערכת בריאות, אפילו את בן גוריון שניסה לעשות את זה דרסו, והסיבה הייתה ברור ההסתדרות שלטה בבריאות וגבתה מס אחיד ששליש ממנו הלך ונשדד על ידי מערכת העסקנים של ההסתדרות. מערכת הבריאות הגיע לעברי פי פחת".

בן: מי שינה את המציאות? חוקקת חוק ביטוח בריאות.
"ב-1992 באתי לחוקק חוק ביטוח בריאות מי לקחת 600 אלף שקל מתקציב השכונות ושלח בלשים נגדי? הועמדו לדין אלה שעשו את זה וקבעו שההסתדרות בתקופתי הייתה ארגון מושחת ומשחית. אני ניסיתי והצעתי למפא"י למפלגת העבודה דרך אחרת הם גירשו אותי וזה גורלם".

ינון: ביבי.
"אתה לא מבין שאתמול קמה הקואליציה שמביסה את ביבי? הסכמי העודפים של יאיר לפיד עם ישראל ביתנו וגדעון סער עם בנט יוצרים את הקואליציה הבאה זו הקואליציה והליכוד תהיה המפלגה היחידה שאין לה עם מי לחתום על הסכם עודפים אלא אם מנסור עבאס ירוץ לבד".

ינון: בגלל זה הוא יפסיד?
"לא כי זו הקואליציה".

ינון: כמה מנדטים?
"יהיה לה יותר ממה שיש לתומכי ביבי, אני יודע שהמציאות קשה של ביבי כמעט בלתי אפשרית ואתמול זה בא לידי ביטוי".

בן: הוא יכול לעשות את זה, היו דברים מעולם.
"גם 58 לא יספיקו, בנט יעשה הסכם רוטציה עם גדעון".

ינון: אם יאיר יהיה יותר מבנט?
"יאיר לא יכול להרכיב. מי שירכיבו יהיו או גדעון או בנט כי יאיר לא יכול להרכיב. כאשר בנט יצטרך לבחור בין גדעון סער שהוא שווה לו לבין ביבי עם כל הרקע שביניהם, אין לי ספק במה הוא יבחר ומה הוא יעשה. אין דם רע בין גדעון לבנט, יש המון נהרות של דם רע בין בנט ואיילת שקד לבין נתניהו ומשפחתו".

ינון: טעות גדולה.
"יכול להיות אבל זה מה שהוא יעשה".

ינון: אני לא אסלח לו.
"אני מניח שהוא יחיה עם זה, יהיה ראש ממשלה מהימין. או גדעון או בנט או שניהם. ביבי הלך עם כחול לבן שהוא הגדיר כשמאל חלש אז אם האחרים ילכו זה פסול? ביבי הוציא תשדיר עם הערבים הסתכלתי ולא האמנתי, קודם כל זה טוב אבל איזה פוליטיקאי ענק בא ואומר מה שאמרתי עד היום אני חוזר בי ואני התכוונתי שאני בעד הערבים, תשדיר מהכי טובים שנעשו בפוליטיקה הישראלית".