הפרשן המשפטי גיא פלג התייחס היום (שלישי) בתוכניתו ב-103FM לאפשרות שממשלת ישראל תהדק את הנחיות הסגר ברחבי המדינה. לדבריו, הסגר כולו נובע מתוך "הפחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהחרדים. זו המסקנה הברורה והיחידה". פלג לא הסתפק בכך ותקף גם את שר הביטחון בני גנץ: "נחוש לסיים את הפרק הפוליטי בחייו כשהוא בודד, מוכה ונטוש".

"תראו אם לא הבנתם אנחנו רצים לסגר מוחלט, בטח סגר מוחלט של מערכת החינוך על כל המשתמע מכך, בעיקר באשר ליכולת של הורים לילדים קטנים לצאת לעבודה. אנחנו דוהרים לשם עם רמת תחלואה מבהילה של למעלה מ-8,000 מאומתים ליום רק כי נתניהו מפחד מהחרדים זו המסקנה הברורה והיחידה", אמר פלג בפתח דבריו.

פלג טען כי "אי אימוץ הרמזור בזמן, היעדר האכיפה אצל החרדים, שפתחו את מערכת החינוך חרף ההנחיות ההפוכות, ונתוני התחלואה המטרידים" הם אלו שמביאים לסגר. "צודק גנץ שמתנה ברגעים אלה את הסכמתו לצעד הזה בהתחייבות לאכיפה בערים החרדיות. שאלו את עצמכם מדוע נתניהו מפחד מהחרדים וגם לזאת יש רק תשובה אחת, כי הם הבסיס להמשך שלטונו, לכל הפחות לאופציה כזו", הסביר השדרן. 

לאחר מכן פנה פלג להתייחס לשר הביטחון בני גנץ: "אם כבר הזכרנו את גנץ, הרי שהוא נחוש לסיים את הפרק הפוליטי בקריירה שלו בודד, מוכה, נטוש. יכול היה לשמר משהו מכבודו אבל הוא נחוש לא לעשות זאת, יכול היה לומר 'הצעתי פוליטיקה אחרת אבל כנראה שלאנשים כמוני אין מקום בפוליטיקה הישראלית' אבל הוא נחוש לאבד גם את שארית כבודו. הנה הכותרת של הדקות האחרונות,  ההצהרה של הדקות האחרונות, גם השרה לשוויון חברתי מירב כהן נטשה אותו וחברה ליאיר לפיד".