מפלגת כחול לבן הייתה ההבטחה הגדולה של מערכות הבחירות לכנסות ה-23-21, כאשר הצהירה שבכוונתה להביא לסוף שלטון נתניהו. בינואר 2019 התאחדו המפלגות חוסן לישראל בראשות בני גנץ, יש עתיד בראשות יאיר לפיד ותל"ם בראשות שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון כאשר אליהם חבר גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. למרות הבטחותיהם שלא לשבת עם בנימין נתניהו, בכנסת ה-23 הצטרף בני גנץ לממשלה ה-35 בראשות נתניהו, מה שהוביל לפירוק הרשימה ועזיבת מפלגות יש עתיד ותל"ם. הרשימה המלאה של כחול לבן לבחירות לכנסת ה-24: 

רשימת כחול לבן לבחירות לכנסת ה-24 (צילום: באדיבות כחול לבן)
רשימת כחול לבן לבחירות לכנסת ה-24 (צילום: באדיבות כחול לבן)

בני גנץ מצביע בראש העין

לאור הביקורת הציבורית הנרחבת והאכזבה הרבה בקרב מצביעי המפלגה על שביקשו להביא לסוף שלטונו של ראש הממשלה, צפויה למפלגת כחול לבן משימה קשה בבחירות לכנסת ה-24. במרבית הסקרים האחרונים מדשדשת המפלגה בראשות בני גנץ וזוכה למספר מנדטים מינימלי על מנת לעבור את אחוז החסימה. בעקבות הירידה המתמדת ביוקרת המפלגה והסיכוי הלא מבוטל כי לא יבחרו לכנסת הבאה, נטשו רבים מחבריה ועברו למפלגות אחרות, או הודיעו שלא יתמודדו במערכת הבחירות הנוכחית. 

מבחינה מדינית, הרשימה מתנגדת לנסיגה חד צדדית ודוגלת בהליך מדיני לשם היפרדות מהפלסטינים באמצעות ועידה אזורית. המפלגה תומכת בחיזוק ההתנחלויות בגושי ההתיישבות, אך מאידך תפעל לפינוי התנחלויות הנמצאות מחוץ לגושים, במסגרת הסכם מסודר. בענייני דת ומדינה, תומכת המפלגה בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת באזורים חילוניים, ביטול חוק המרכולים והחלת לימודי ליבה על כל התלמידים במערכת החינוך.