חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) שוחחה היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחסה לאפשרות הפיצול בימינה ועזיבתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ': "לא מתפצלים, הוויכוח הוא אך ורק על מספר המקומות ואני מאמינה שהוא יישאר איתנו". בנוסף סיפרה שקד על ההכנות לבחירות ועל התכנית הכלכלית שמקדמת ימינה לעזור למובטלים. לבסוף, סירבה שרת המשפטים לשעבר לענות על השאלה האם ישבו או לא ישבו בממשלת נתניהו לאחר הבחירות.

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

מה קורה מתפצלים מסמוטריץ'?
"ממש לא, עבדנו יחד בשנה האחרונה ואין סיבה להפסיק את זה. יש ויכוח על המיקום אנחנו נפתור את זה".

באיזשהו מקום סמוטריץ, כבר מכין את הקרקע נכון?
"אני חושבת שזה יהיה חבל אם הוא יחליט לעשות את זה. הוויכוח הוא אך ורק על מספר המקומות".

ויכוח רעיוני?
"הכל שטויות כל מה שכתוב בעיתון אתה לא מאמין לזה. אני מאמינה שסמוטריץ' יישאר איתנו".

 מי יותר ימין מימין?
"מפלגת הימין האמיתית זאת ימינה. הוכחנו כולנו הרבה מאוד יכולות גם כשרים וגם באופוזיציה. היינו אופוזיציה לוחמת, גם מצביעי ימין וגם מצביעים אחרים שמה שאכפת להם זה לשקם את הכלכלה של המדינה, לאחד את העם ולנצח את הקורונה יכולים למצוא אצלנו בית. אנחנו במצב כלכלי הכי נורא שהיה אי פעם במדינת ישראל, אני אתן לך נתון שלא תאמין - זו פעם ראשונה במדינת ישראל שהתוצר יורד, לעולם זה לא קרה. זה משבר אמיתי קשה הקורונה, זה כמו צונאמי - גל שמגיע ומשאיר אחריו הריסות יש כל כך הרבה עצמאים ואנשים שהחיים שלהם נהרסו. כל מפעל חייהם קרס בגלל הסגרים וההתנהלות".

 יש המון מפלגות שקמו לטפל בנושא הזה. זה לא המצע של ימינה?
"אנחנו במשבר כלכלי קשה ובשעה שאנשים מאבדים את פרנסתם וכבודם זה הנושא הראשון שצריך לטפל. אנחנו מפלגת ימין עם אותם ערכים - מאמינים בארץ ישראל השלמה מאמינים בשינויים שהובלתי במשרד המשפטים. לא שינינו במילימטר את ההשקפות שלנו אבל אנחנו באים ואומרים לציבור: האתגר הגדול ביותר לשקם את הכלכלה להחזיר ל-800 אלף אנשים שאיבדו את פרנסתם. ביולי תפסק תקופת החל"ת ו-800 אלף אנשים יצטרכו למעגל העבודה, ושוב עוד עשרות עסקים יקרסו. אנחנו בימינה אנשים רציניים יודעים לנהל וחשוב שאנשים בהנהגה ידעו איך עובדים מחוץ לממשלה".

תלכו עם ביבי לממשלה?
"אנחנו חושבים שכל השיח הזה - כן ביבי לא ביבי - הוא פחות חשוב. אנחנו רוצים לפתור את הבעיות שיש במדינה, אנחנו רוצים להקים את הממשלה".

אבל אתם יודעים שנתניהו שותה את המנדטים של ימינה?
"אני מקווה שזה לא יקרה הפעם. ציבור גדול ראה שנתניהו לא הצליח לנהל את המשבר, ושביבי החליט להזיז את ימינה מחוץ לממשלה ולהקים ממשלה עם השמאל. גם את הלוקש הזה הוא לא יכול למכור".

כולם מחפשים עכשיו מועמד מהמגזר האם יהיה בימינה?
"ראשית אני חושבת שזה מאוד מבורך ומאמינה בדו קיום במדינת ישראל, ואם יש ערבים שהם ציוניים הם בהחלט יכולים להשתלב. זה שהם מהמגזר לא אומר שלא יכולים להיות שותפים. הקמנו מטה במגזר - ערביי ישראל כן יכולים להיות שותפים בכל הפעילות הפוליטית, לא רק ברשימה המשותפת שהיא לא מאמינה במדינת ישראל".

בנוסף, התייחסה ח"כ שקד למבצע החיסונים ואמרה: "החיסונים הם דבר נהדר. מקווה שיחסנו את האוכלוסייה עד סוף מרץ ואני פונה למאזינים שלך שישמרו על עצמם". בנוסף התייחסה לנושא הטיסות ואמרה: "ההפקרות בנתב"ג - התרעתי שיסגרו את דובאי כי תהיה התפרצות, כולם הסכימו איתי והממשלה לא עשתה כלום".