עו"ד גונן בן יצחק, מראשי תנועת המחאה "קריים מיניסטר", שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וסיפר על היערכותם של ארגוני המחאה נגד ראש הממשלה להפגנות בתקופת הסגר.

הפגנות בבלפור נגד נתניהו (צילום: רויטרס)

הולכים להיכנס לסגר מוחלט, ואני שואל את עצמי מה מדיניות ההפגנות? כהרגלי אני אומר שצריך להפגין סולידריות, לאף אחד לא יקרה כלום אם תהיה הפסקה לשבועיים במחאה הפיזית. אפשר למצוא מיליון חלופות, ואני מנחש שאתה ממש לא זורם איתי.
"זה לא שאני ממש לא זורם איתך. אני חושב שצריך לעשות פה איזונים, ובמקרה הנוכחי אנחנו נמצאים במצב בריאותי מאוד קשה, אי אפשר להתעלם מזה. יותר קשה ממה שהיה בסגרים קודמים. אנחנו צריכים לגלות אחריות. אני מניח שמה שיקרה זה שההפגנות יתנהלו כמו שהתנהלו בסגר הקודם. כלומר, יהיו הפגנות בבלפור אבל יהיו יותר מצומצמות וייקחו בחשבון את הדרישות הקפדניות לריחוק חברתי, ואנשים יפגינו קרוב לבית שלהם במרחקים שהתקנות מאפשרות. למרות שבתקנות שהתקבלו עכשיו אין הגבלת מרחק". 

המאהל מאויש כל הזמן וההפגנות נמשכות כל הזמן, אבל נדמה לי שבשבועות האחרונים, גם בגלל התחלואה, יש ירידה במספר המפגינים בבלפור.
"היו אנשים שחשבו שהמחאה בכלל תיפסק. המחאה לא נפסקה וגם יש בה רוח וחדוות לחימה. זה נכון שהמספרים פחות גדולים, ירושלים קרה וקשה לשמור על כמויות גדולות של אנשים בבלפור. גם קשה לאנשים להגיע. אבל בוא נסתכל על כל רחבי הארץ – יש מאות נקודות בכל רחבי הארץ, בצמתים ובגשרים, שממשיכות לפעול. בלפור הוא מאחז חשוב, אבל לא היחיד".

מה שעבר כמעט ללא סיקור תקשורתי זה ניסיון ההצתה של המאהל. קורה משהו עם העניין הזה?
"נעצרו שני קטינים שכנראה הם אלה שהציתו, אחרי פעילות מאוד נמרצת של אנשים מהמאהל שזיהו את שני הקטינים האלה, וזה מטופל על ידי המשטרה. יש בכל רחבי הארץ הרבה מקרי אלימות, רובם לא מדווחים. אני לא מדבר כבר על מקרי האלימות של המשטרה...".

מה קורה עם המשפט שלך?
"ב-22 לפברואר יש לי הקראה של כתב האישום שלי".