המערכת הפוליטית בישראל מתחילה להגיב למהומות שהתחוללו אתמול (רביעי) בארה"ב. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאירועים, ואמר במהלך הצהרה שנשא לפני פגישתו עם מזכיר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין: "במשך דורות, הדמוקרטיה האמריקנית היוותה מקור השראה לעולם ולישראל".

נתניהו הוסיף: "הדמוקרטיה האמריקנית תמיד היוותה מקור השראה עבורי. התפרעות אלימה היא ההפך הגמור של הערכים שאמריקנים וישראלים מקדשים. ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון הייתה מחפירה ויש לגנותה בכל תוקף. אין לי ספק שהדמוקרטיה האמריקנית תיגבר - כפי שקרה תמיד".

שר הביטחון בני גנץ אמר אתמול: "התמונות מוושינגטון פוצעות את ליבו של כל מי שמאמין בדמוקרטיה. לא האמנתי שאראה תמונות כאלו בדמוקרטיה החזקה בעולם. זוהי הוכחה לכך שלפני היריבות הפוליטית, עלינו להסכים על כללי המשחק: שמירה על שלטון החוק, כיבוד הליכים דמוקרטיים ושיח מכבד. אני מקווה שהאירוע המחריד יגיע לסיומו בהקדם, וללא נפגעים בנפש".

שר החוץ גבי אשכנזי כתב הבוקר: "הזדעזעתי לראות אמש את ההתקפה על הקונגרס האמריקאי, מעוז הדמוקרטיה העולמי, ויש לגנות זאת בכל תוקף. משחר תקומתה, ארה"ב, ידידתנו האיתנה והגדולה, היא המגדלור של הדמוקרטיה ושל ערכי חירות, צדק ועצמאות. אני בטוח שהעם האמריקאי ונבחריו ידעו להדוף את המתקפה הזו ולהמשיך להגן בצורה איתנה על הערכים עליהם נוסדה ארה"ב, החשובים לכולנו".

יו"ר האופוזיציה וראש מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כתב אתמול: "נעצבתי והזדעזעתי עמוקות למראה התמונות מארצות הברית. מחשבותיי נמצאות עם חבריי בוושינגטון. אנו מקווים לראות את השבת הסדר בהקדם ואת העברת השלטון מתבצעת בצורה חלקה ושקטה. אמריקה צריכה לחזור להיות המודל לחיקוי לדמוקרטיות ברחבי העולם, כפי שהייתה תמיד".

שר התקשורת לשעבר, יועז הנדל, אמר הבוקר: "הדמוקרטיה האמריקאית חזקה, היא תשרוד את האירועים אבל הלקח חשוב. שבטיות ופילוג מסוכנים לקיומה של אומה. כל אומה. האחריות תמיד על ההנהגה, לא על העם".

יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, אמר הבוקר: "היה עצוב לצפות אמש בתמונות מוושינגטון. הסדר הוחזר ואני בטוח שיהיה מעבר מסודר של השלטון בארצות הברית, ידידתנו הגדולה בעולם. האירועים משמשים תזכורת חשובה לסכנות הקיטוב וההקצנה בחברה. לעולם אסור לנו לקחת את הדמוקרטיה ומוסדותיה כמובנים מאליהם".

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, הוסיף: "האירועים הלילה בארה"ב הם נורת אזהרה לעולם כולו וגם לנו כאן בישראל. דמוקרטיה יכולה להכיל דעות שונות, אך היא מעל כל אדם וכל רעיון, ולכן יש לגדוע תופעות אלה לאלתר. אם לא נגן על הדמוקרטיה, היא לא תוכל להגן עלינו".