דידי הררי מתח היום (חמישי) ביקורת בתכניתו "דידי לוקאלי" ב-103FM על קהל המפגינים, שלפי החלטת הממשלה ימשיכו לקיים ההפגנות גם במהלך הסגר ההדוק שייכנס הלילה בחצות. הוא תהה מהו אותו צורך דחוף שמניע אותם להפגין דווקא בשבועיים האלה, והאם הדמוקרטיה באמת תקרוס לולא ההפגנות.

הפגנות בבלפור נגד נתניהו (צילום: רויטרס)

"זה היום האחרון של הסגר הפתוח, ממחר אנחנו בסגר סגור. יש לי תחושה שהפעם הסגר יהיה הרמטי יותר. זה בערך כמו הבחירות לכנסת, כבר לא יודעים איזה מספר".

"יהיו הרבה יותר מחסומים ביום ובלילה. יש רשימות של מה מותר ומה אסור, בעיקר הקטע של ההתקהלויות, מה שמבטל לחלוטין את בתי הכנסת, החתונות והטיסות כמובן, אלא אם מישהו קנה כרטיס לפני. בספורט לא יהיה כמעט שום דבר, ספורט יחידני כן, אך זו הגדרה שלא מבינים אותה כל כך".

"כל הלימודים הלכו, גם לא בזום, גם תעסוקתית הכל ייסגר, יש רק משלוחים ממסעדות. את התחבורה ציבורית די מורידים. יש לי בעיה עם זה. אני מאוד בעד הסגר, צריך שהוא יהיה יותר הרמטי, ואם עושים סגר אז עושים אותו כדי לגמור עם הקורונה, מתוך תקווה שנצליח להוריד את התחלואה מהר והחיסונים יעזרו".

"מה שמפריע לי בכל הרשימה הזו של הפעילויות שהותרו, אלו הם ההפגנות. למה? מה דחוף בשבועיים הקרובים להפגין? האם זה יציל חיים או ישנה את דעתכם בשבועיים הבא? למה הן מותרות אך לא יכולים להתקבץ יותר מ-20 איש בחתונה?".

"למה באים בטענות אל הדתיים שעורכים חתונות ומקיימים לימודים? דורשים מהם להיות חלק מהסגר כי התחלואה גבוהה מאוד, אבל באותו הזמן מתירים הפגנות. הדמוקרטיה לא תיפגע, היא תישאר גם אם בתקופה של השבועיים של הסגר לא יהיו הפגנות. מה כל כך דחוף לצאת להפגנות עכשיו? מה אתם רוצים להגיד שלא נאמר?".

"תתאפקו, זה אולי ימנע את המשך התפשטות המחלה. המדינה במן 'הולד' טוטאלי שפוגע במיליוני אנשים. למה זה מותר? אחר כך באים לכל האחרים שמתכנסים מעל עשרה אנשים ובוכים ומתלוננים עליהם? כי כולם נגד החרדים והערבים שעושים חתונות? אם עושים סגר, תעשו אותו עד הסוף".