לאחר שבועיים, בהם הקדימו עשרות מפגינים את הגעתם והתמקמו קרוב למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיימו המשטרה והשב"כ הערכות מצב שעסקו בסוגיית תגבור מערך האבטחה סביב המקום. זאת בנוסף לאירועים האחרונים בקפיטול, שהעלו את רמת הכוננות. כבר ביום חמישי האחרון בשעות הלילה, נפרסו גדרות תייל מסביב ובתוך מעון ראש הממשלה וזאת במטרה למנוע לכאורה ניסיון התפרצות פנימה אל תוך המעון.

ההחלטות אותן הובילו יחידת 730 בשב"כ, האחראית על מערך האבטחה סביב רוה"מ ובני משפחתו, הובילו למספר תרגולים ובאחד מהם בשעת ההפגנה שהתקיימה בשבוע שעבר, הועברו ראש הממשלה ובני משפחתו אל חדר צדדי לכאורה להיערך לרגע החמור ביותר. בשב"כ סירבו להתייחס לסידורי האבטחה סביב ראש הממשלה, אולם ניכר כי למודי ניסיון ואולי גם ביקורת במצבי לחץ.

בשב"כ העבירו דרישות גם למשטרה על מנת שזו תיערך ותגיב בהתאם, ולא בכדי מספר השוטרים בשבת האחרונה גדל משמעותית, בשל ההערכה המוקדמת לפיה תגדל כמות המפגינים, בעיקר נוכח הידוק הסגר והתקנות המחמירות. גורמים במשטרה ציינו כי להם לא ידוע על איומים או כוונות חריגות נגד ראש הממשלה, ומיהרו לחדד: "כל עניין ראש הממשלה מטופל ישירות על ידי השב"כ, לכן אנחנו כמשטרה, לא תמיד יודעים הכל במקרים כאלה".

במקביל, במחוז ירושלים במשטרה פתחו לאחרונה בחקירה בעקבות חשד להתארגנות לפגיעה בשוטרים במהלך ההפגנות תוך כוונה למנוע אפשרות לאכיפה לכאורה. במסגרת זו, ביקרו ביום רביעי בערב שוטרים בבית עסק בטבעון שבו על פי החשד נרכש ציוד להפגנות. מחשבו וטלפונו הנייד של בעל העסק נלקח ממנו בצו של בית המשפט, ובעל העסק כבן 70, זומן לחקירה למחרת במהלכה מסר שמות של לקוחות שביצעו אצלו עסקאות לאחרונה.

כך הגיעו השוטרים לביתם של מספר מפגיני מחאה ואספו מביתם ציוד להפגנות. במקרה נטלו השוטרים צינורות פלסטיק שהוחזקו בביתו של אחד הנחקרים שהביעו מורת רוח על מעשי הבלשים אולם במשטרה בודקים עתה את השימוש שלשמו נרכשו הצינורות האמורים. בעקבות החקירה בחשד לכוונה לפגוע בשוטרים, ביקשה המשטרה מבית המשפט, וקיבלה, צווים למעצר חשודים מפעילי המחאה ותפיסת חומרי מחשב וטלפונים ניידים שברשותם.

מעבר לעיון באותם חומרים המתייחסים לכאורה לחקירה, העבירה המשטרה את החומרים ואת תוכנם לעיון השב"כ, לא ברור אם באישור בית המשפט. מהשב"כ נמסר בתגובה. "שירות הבטחון הכללי פועל על פי חוק לשמירה על בטחון המדינה, סדרי השלטון הדמוקרטי ומוסדותיו. ככל שמזוהה איום מסוג זה, פועל שב"כ בהתאם לכלים העומדים לרשותו על פי חוק ותוך שיתוף פעולה עם רשויות אחרות הנוגעות בדבר, ביניהן משטרת ישראל".

לא התכוונו לפרוץ

שירות הביטחון הכללי קיבל גישה לחומרים המצויים בטלפונים של אלו שהשתתפו במחאה בבלפור בשבוע שעבר, שלאחריה דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוכנס לחדר צדדי במעון, מחשש לפריצה, כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 13.

לאחר האירוע, בשב"כ ובמשטרה קיבלו החלטה לנקוט בצעד שלא נעשה עד כה נגד המפגינים, וקיבלו היתר לפרוץ למכשירים ניידים וכן צווים לחיפוש בבתים של מפגינים. לפיכך, השב"כ עיין בהודעות שהועברו בין מפגינים שהיו בבלפור, על מנת לבחון האם בכוונתם לפרוץ למעון ראש הממשלה. לאחר שנבחנו ההודעות, הובן כי בפועל לא הייתה כוונה של המפגינים לפרוץ פנימה, אך כן תכננו להיקשר לגדר המעון.

משב"כ נמסר בתגובה: "שירות הבטחון הכללי פועל על פי חוק לשמירה על ביטחון המדינה, סדרי השלטון הדמוקרטי ומוסדותיו. ככל שמזוהה איום מסוג זה, פועל שב"כ בהתאם לכלים העומדים לרשותו על פי חוק ותוך שיתוף פעולה עם רשויות אחרות הנוגעות בדבר, ביניהן משטרת ישראל".

מתנועת קריים מיניסטר נמסר כי "הספין של הנאשם והשוואת המפגינים לתומכי טראמפ הושלך לפח האשפה של ההיסטוריה, אך לצערנו, ההסתה שלו ושל חייליו בארגון הפשע כאן כדי להישאר. את השלכותיה ראינו היום כשמפגינים הותקפו בגז פלפל. נתניהו לא גינה את הצתת המאהל ולאחר שהסית נגד המפגינים ורימה את אזרחי ישראל אין לנו ספק, נתניהו מסוכן לישראל ונתניהו חייב ללכת. נמשיך להפגין כחוק כל מוצש בבלפור עד שהמושחת יילך!"