ל"מעריב" נודע הערב (שבת) כי תל"ם, בראשות משה (בוגי) יעלון, נערכת לריצה עצמאית "עם נבחרת אנושית חזקה ומאד מעניינת". במקביל, בסביבתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מעריכים כי יעלון צפוי להכריז על כך מחר. 

לפי גורמים בתל"ם, "ההכרזה צפויה בקרוב מאד, כנראה כבר מחר", ובנוסף נמסר כי "הפרידה מלפיד היא ברוח טובה מאד". בנוסף, המפלגה החלה לפרסם שלטי חוצות עם הסיסמה "בוגי למען ישראל".

מי שעשוי להצטרף לרשימת תל"ם בראשות יעלון, הוא פרופ' חגי לוין, שהתפטר מוקדם יותר מתפקיד יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור. בהודעה שפרסם לאחר מכן, אמר: "לנוכח גודל השעה, הצורך לרפא את ישראל והאיומים החמורים על בריאות הציבור בתקופה זאת, ולנוכח השפל הפוליטי והערכי, אני חש מחויבות עמוקה לבחון את הדרך שבה אוכל להשפיע במידה הרבה ביותר לטובת הציבור בישראל. לאור זאת אני מודיע על סיום תפקידי כחבר בקבינט המומחים הלאומי של מגן ישראל".

הוא הוסיף: "במקביל, אעזוב את תפקידי כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל. בטוחני שאיגוד רופאי בריאות הציבור ימשיך להשמיע עמדה מקצועית מאוזנת ולסייע למאמץ הלאומי להתמודדות עם המשבר".

בתוך כך, פרסם לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "אני מעריך ומכבד מאוד את בוגי יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

כבר בחודש דצמבר האחרון הודיע יעלון כי בבחירות הקרובות הוא צפוי לרוץ בראשותה של רשימה חדשה שיקים, ואף הבהיר כי מפלגה בראשותו תוכל לגרוף מצביעים חדשים מגוף הימין.