ראש עיריית תל אביב רון חולדאי התראיין הבוקר (ראשון) בגלצ והתייחס להתפתחויות האחרונות בשדה הפוליטי. בראשית דבריו התייחס לתוצאות הסקרים האחרונים - שמונה מנדטים בסקר הראשון, ובהמשך - שישה בלבד: "כל מי שמסתכל על סקרים הוא פרשן. אנחנו מתכוונים להיות המפלגה המובילה בגוש".

עושה רושם שהגוש מלא שברי מפלגות, ככה לא מנצחים את נתניהו
"תקשיב, בכל מערכת בחירות יש המון מפלגות, איחודים וחבירות קורים לקראת הבחירות, וכך יהיה גם הפעם. אני עדיין בוחר את הרשימה, ונוסיף אליה אנשים מרשימים. ואני אמרתי - אני הולך על יושרה, מקצוענות וניהול. זה מה שנציג לציבור, וגם את העקרונות שלנו והרבה מאוד דברים במה אנו עוסקים ובמה אנו שונים".

הדיבורים על כך שחלק מהצעדים שלך, זו תוצאה של ביקורת על היושרה שלך. אזש אמרת לדנה ויס שתתפטר מראשות העירייה ביום בו תהפוך לחבר כנסת
"כך אעשה. כמו במקרים קודמים של אולמרט, אני אחראי לתל אביבי יפו, ואעזוב אותה ביום שאשבע לכנסת. עד היום ההוא יש לי מחוייבות לעיר הזו. אני לא אתן לפוליטיקאים לשבש את מהלכי העירייה בחודשיים שנותרו עד הבחירות".

רון חולדאי מתחסן נגד הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
רון חולדאי מתחסן נגד הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)


האם תסכים לחבירות בעתיד שאתה לא תהיה בה מספר 1?
"אני עסוק בבניית האלטרנטיבה, תפנה אלי שאלות כאלה ב-4 בפברואר".

לא שולל חבירה ללפיד?
"אני לא בשלב של חבירות, אלא בשלב שמגיעים אליי. אני מתכוון להיות המוביל, וכך אהיה. אני עם הניסיון הציבורי הגדול ביותר במערכת - יש לי ניסיון ניהולי רב מאוד, הייתי מנהל ואני מכיר את החינוך על בוריו, אני מנהל כבר 22 שנים את העיר בתל אביב יפו, שהיא חצי מדינה, מבין את הדברים ואיך להפוך את הדברים שיקרו. אם אהיה בעמדת כוח, אעביר כוח וסמכות לשלטון המקומי. בתקופת הקורונה הוכח עד כמה הרשויות מקומיות רלוונטיות, ואם נאפשר להן תקציב - נצליח לתת שירות כמו שצריך במדינת ישראל. אבל, מאחר ופוליטיקה משחקת במדינה, אנחנו נמצאים במערכת שלא מתפקדת, שכל שר מושך לתפקיד שלו וכך שום דבר לא עובד. לקחתי עיר עניה ופושטת רגל והפכתי אותה לעיר מצליחה ידועה בעולם".

אתה לא מריש שהציבור קצת כפוי טובה ולא מכיר מה טוב לא?
"רוב הציבור מקבל את תל אביב כמובן מאליו, אני מתייחס מאוד ברצינות למדינת ישראל בניגוד לספקנות שלך כפרשן, פונה לכל הציבור ואומר לו - יש לכם אלטרנטיבה שיודעת איך ליצור מצב שבו נעזור לכולם לקנות דירה. יודע לייצר מציאות בה עסקים פועלים בצורה יציבה וטובה, הבעיה של הישראלים היא הפרנסה והדיור".

ערפל בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
ערפל בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)


הם עדיין נותנים לו 31 מנדטים, למרות הפרנסה
"אתה שוב לוקח את המציאות הקיימת ומדבר עליה, אני כל חיי משנה מציאות. ביום כיפור אני וחברים שינינו מציאות, בתל אביב, עיר עניה, הפכתי אותה למה שהיא. אני בן אדם שמשנה מציאות, עם ערכים. לקחתי בית ספר עם סמים והפכתי אותו לטוב ביותר בתל אביב יפו, אני אקח מפלגה שתדאג לפרנסה ודיור. כל הסיפור של ימין ושמאל, הרי ביבי אמר שלא יהיה סיפוח, יש שלום עם המדינות הערביות המתונות ולעולם לא יהיה סיפוח יותר, אתם תיקחו בן אדם שלחם בארבע מלחמות, ותגידו לו שהוא לא יודע להתמודד עם האיום של איראן? נו באמת".